A szombaton kezdődött metrófelújítás miatt átszervezett közlekedést már a hétvégén is lehetett tesztelni, ám a valódi próbatétel a BKK, illetve a közlekedők számára az első munkanap forgalma, különösen a reggeli csúcs időszaka volt. A Lehel térig, a pótlóbuszok végállomásáig közlekedő 14M és 12M jelzésű villamoson már reggel hét óra előtt a kelleténél közelebbi ismeretséget köthettek egymással a munkába igyekvők, vagyis a járat közel százszázalékos kihasználtsággal közlekedett.
Ami a pótlóbuszokat illeti, a Lehel téren mindkét irányban meglehetősen nagy tömeggel kellett számolni, ám vélhetően az előzetes tájékoztatásnak köszönhetően sokan már az első napon is alternatív útvonalban gondolkodtak. Az óriási sajtóérdeklődés és BKK-s jelenlét mellett az utóbbiak megelégedésére is kezelhető méretűnek bizonyult a buszra szállni szándékozók serege. Mivel olykor a tervezett 45 másodperces járatsűrűségnél is gyakrabban álltak be a buszok, nem alakult ki komolyabb fennakadás. Rendőri intézkedésre sem volt szükség, ahogy a sofőrök is megkönnyebbülve dolgoztak az előzetes félelmektől megszabadulva. A rendőröknek inkább hétvégén akadt dolguk azokkal az autósokkal, akik olyan helyen akartak megállni, ahol ugyan korábban lehetett, mostantól már nem. Az M3-as buszokon a rutinos vezetők álltak munkába, a frissen képzettek a kevésbé terhelt vonalakon ültek a kormány mögé. Előbbieknek könnyebbség még, hogy tőlük nem vehetünk menetjegyet.
A pótlóbuszokat és az egyéb járatsűrítést valószínűségi alapon szervezték meg, igazodva az esetleges rendkívüli helyzetekhez, a közlekedők a kalkulálttól tömegesen eltérő járatválasztásához. Ugyanígy a megállókban segédkező BKK-s jelenlét mértéke is a szükségesség arányában módosulhat a továbbiakban. A 3-as metró felújítás alatti, Újpest-központ és Lehel tér közötti szakaszára irányított buszok kapcsán már előzetesen lehetett tudni, hogy a kapacitásuk csak az utazók 60-70 százalékának elszállítására elegendő. Mivel az utascsere és a lámpák zökkenőmentes összehangolása lehetetlen, a késésekkel, torlódásokkal előre számolnia kell mindenkinek, aki ezen a szakaszon igyekszik eljutni úti céljához. Ez egyrészt legalább negyedórával korábbi indulást követel, ha el akarjuk kerülni a valószínű késést. Másrészt ha valaki nem részesíti előnyben a heringesdoboz-jellegű embersűrűséget a buszon, mely ugyancsak esélyes a jövőben, akkor annak más, vélhetően kerülő útvonalban és közlekedési eszközben kell gondolkodnia.