A valóságos és a virtuális térben is a Fidesz nyert

A 2018-as országgyűlési választások során már tapasztalható volt, hogy a Fidesz kifejezetten tudatosan mozog a közösségi médiában, és hatékonyságát tekintve messze az ellenzéki pártok előtt járt — áll a Médianéző Központ tegnapi közleményében. Elemzésük szerint a Fidesz március 15-én is jól mozgott az online terepen, a Jobbiktól pedig fokozatosan elfordulnak az eddigi követői.

Magyar Nemzet
2019. 03. 18. 6:05
Ünneplő tömeg a Nemzeti Múzeum előtt. Évről évre Orbán Viktor támogatói vannak többen a különféle ünnepi, politikai rendezvényeken Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lapunk is beszámolt arról, hogy míg Orbán Viktor március 15-i ünnepi beszédét húszezres hallgatóság kísérte figyelemmel, addig az ellenzéki pártokra külön-külön csak pár százan voltak kíváncsiak, és közös rendezvényükön is csak két-háromezren voltak jelen.

A Médianéző Központ tegnap napvilágot látott Facebook-elemzése szerint a Fidesz a virtuális térben is nagy fölénnyel nyerte meg az idei március 15-ét. Egészen pontosan a pártok március 15-i Facebook-aktivitásáról készített gyorselemzés úgy szól, hogy a Fidesz az online térben is jól mozgósít, a Jobbiktól pedig elfordulnak eddigi követői.

Ünneplő tömeg a Nemzeti Múzeum előtt. Évről évre Orbán Viktor támogatói vannak többen a különféle ünnepi, politikai rendezvényeken
Fotó: Havran Zoltán

Most március 15-én a Fidesz és hat ellenzéki párt (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) Facebook-oldalán összesen 134 100 interakció (kedvelés, megosztás, komment) volt.

Ebből 113 ezer a Fideszé volt, vagyis az összes, pártokhoz tartozó interakció 84 százaléka – írták. Ez – a központ szerint – azt jelenti, hogy a Fidesz üzenetei több mint ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az össz­ellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei összeadva.

A vezető ellenzéki politikusokra szűkítve a vizsgálatot, Gyurcsány Ferenc dominanciájáról ír a központ. Mint kifejtették: március 15-én a valamivel több mint 20 ezer interakció 64 százaléka (12 800) kötődik a DK elnökéhez, míg a maradék 7300 reak­ciót hat vezetőként számon tartott ellenzéki politikus közösségi médiában elhelyezett üzenetei váltották ki. A második helyre egy párt nélküli politikus, Szél Bernadett került (2400 interakció).

A Médianéző Központ kitért arra is, hogy a nemzeti ünnepen egy kivételével minden párt (még ha minimálisan is) növelte követői számát. „A jobbikosok szemmel láthatóan nem tudták elviselni, hogy képviselőjük, Jakab Péter többek között Gyurcsány Ferencnével állt színpadra az ellenzéki tüntetésen, hiszen aznap harminchét fővel lett alacsonyabb a párt Facebook-oldalát követők száma” – írták. A legtöbben a Fidesz (271 új kedvelés), a legkevesebben (2) az LMP profilját jelölték meg követésre érdemesnek a nemzeti ünnepnapon – jegyezték meg.

Csekély érdeklődés kísérte az ellenzéki megmozdulásokat
Fotó: Kurucz Árpád

Összességében a Médianéző Központ szerint az elmúlt egy év során továbbra sem látható változás a Fidesz és az ellenzéki pártok közösségimédia-használatában.

A Médianéző Központ elemzése a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd Magyarországért, a Magyar Szocia­lista Párt, a Momentum Mozgalom, a Lehet Más a Politika, a Jobbik Magyarországért Mozgalom és Gyurcsány Ferenc, Szél Bernadett, Jakab Péter, Márki-Zay Péter, Karácsony Gergely, Tóth Bertalan és Demeter Márta hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó, 2019. március 15-i interakciókat (kedvelés, megosztás, komment) vizsgálta. Az adatok forrása: Socialbakers.com.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.