Egy pontonhajón tette meg kedden az utolsó útját a hullámsírból kiemelt Hableány a Margit hídtól a Csepeli Szabadkikötőbe. A kiemelés során újabb négy áldozat holttestét emelték ki a hajótestből a szakemberek. A magyar kapitányt az összegyűrt kormányállásba szorulva találták meg, három dél-koreai utas, köztük egy hatéves gyermek holttestét a hajó alsó, zárt fedélzetéról hozták ki a búvárok. Négy áldozat azonban továbbra sincs meg.
Vigyázzállásban, tisztelegve adták meg a végtisztesség felé vezető út első állomásán, a Margit hídnál kikötött merülőpontonon a dél-koreai katonai mentők a tiszteletet a hatévesen hullámsírba merült honfitársuknak. A gyermek holttestét tegnap reggel nyolc óra tájban hozták ki a magyar búvárok a Dunából már félig kiemelt Hableány utasteréből. A kislány a nagyszüleivel és édesanyjával veszett oda május 29-én 21 óra 5 perckor, amikor a Viking Sigyn szállodahajó utolérte, majd szabálytalan előzés közben maga alá gyűrte a dél-koreai turistákat szállító Hableányt. A hajó 1949-ben épült, 27,2 méter hosszú, 4,8 méter széles és 5,2 méter magas, a súlya ötven tonna.
A fedélzeten harmincöten utaztak, a távol-keleti csoport mellett a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, hét holttestet még a katasztrófa utáni percekben megtaláltak az áradó vízben, a többiek azonban eltűntek, hogy aztán a rákövetkező 12 és fél napban sorra visszaadja a holttestüket a Duna. Nyolc kivétellel, kedden reggel 6 órakor, a Hableány kiemelésének kezdetekor még hét dél-koreai utas és a magyar kapitány holtteste nem került elő.
A műszaki egyetem szakemberei által pontosan megtervezett kiemelés előkészületei napokig tartottak. A 200 tonnát is emelni tudó Clark Ádám úszódaru pénteken hajózott le a Margit hídhoz az újpesti öbölből. A pünkösdi háromnapos hétvégén fűzték át a még mindig magas és rendkívül erős sodrású folyóban a nehézbúvárok a mérnökök által kiszámított pontokon a mederben félig megdőlve fekvő hajó teste alatt a négy darab acélkötelekből font sodronyokat. A roncs fölé/mellé kikötött két ponton hajóhoz rögzítették a Hableányt, majd a négy sodronyt a hajódaru csigájára függesztették, és szemmel alig látható sebességgel elkezdték megemelni a vízzel, iszappal teli 60-70 tonnás roncsot. Elsőként a hajó kormányállása került a felszínre. A Sigyn által összeroncsolt felépítmény és kormányállás fogságában találták meg a kapitányt. A felső, egykor félig nyitott fedélzet gyakorlatilag eltűnt az ütközés során, csak némi roncsolt korlát és a hajópadlók maradtak meg.