Fürjes Balázs: Tapasztalatokat szerezhetnek kutatás-fejlesztésben a hallgatók

Átadták a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem új campusát. 2014-ben döntött erről a kormány és 21 milliárd forintba került a fejlesztés.

Forrás: Hír TV2019. 09. 13. 16:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mitől olyan modern és korszerű ez az épület? – tette fel a kérdést a Budapest és a főváros agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárnak Földi-Kovács Andrea.

„Valóban határidőben és költségkereten belül elkészült. Öt évig tartott ez a fejlesztés a gondolattól, a döntéstől, a tervezésen át a megvalósításig. Ez azt jelenti, hogy évente kevesebb mint fél ezrelékébe került ez a magyar állami költségvetésnek, amire természetese az uniós átlagot meghaladó gazdasági növekedés bőven fedezetet nyújtott. Sehonnan nem kellett elvonni egyetlen fillért sem. Azt gondoljuk, hogy a kreatív ipar az egy sikerágazat lehet Magyarországon, de ahhoz, hogy ez így legyen, szükség van a világszínvonalú design oktatásra, és ezt szolgája egy 21. századi, a hagyományokra is építő, nemzetközileg versenyképes design egyetem. 25 ezer négyzetméternyi épületet építettünk fel.

Vannak ebben természetesen oktatói terek, közösségi terek, high-tech fotólabortórium, fotóműhely, filmstúdió, hangstúdió, digitális képalkotó műhely. Ugye az iparművészet a legkülönbözőbb anyagokkal dolgozik, textil, üveg, fa, fém, papír és sorolhatnánk, ezekkel dolgozó laboratóriumok, műhelyek, amit ma a világ tud design-ban az elsajátítható és megtalálható a MOME-n.”

Az épületben azonban nincs kollégium. Fürjes Balázs tájékoztatása szerint az egyetem vezetése elemezve a hallgatói szokásokat és a budapesti kollégium helyzetet, arra a következtetésre jutottak, hogy fontosabbak az oktatási terek.

„Arra is törekedtünk, hogy több legyen, mint egyetem, ami fölépül. Itt épült egy kutatási és innovációs központ is. Ebben olyan világcégek adnak kutatás-fejlesztési munkát az egyetemnek, illetve egészen pontosan az egyetem hallgatóinak, mint a Mercedes, az Electrolux, vagy a Rába a magyar cégek közül. Ez azt jelenti, hogy nagyon hasznos munkával, nagyon fontos tapasztalatokat szerezhetnek kutatás-fejlesztésben, termékfejlesztésben, márkákat találnak ki ezeknek a világcégeknek, és egyben bevételhez is jut az egyetem. Fontosabb volt az oktatási tér, mint a kollégium.”

A teljes tartalom IDE kattintva érhető el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.