– Nem szeretnénk a kutatókat eltiltani attól, hogy egyetemen tanítsanak, mert ha egy kutatóból kikívánkozik a felhalmozódott ismeret, akkor katedrát kell kapnia, hogy elmondhassa. Vannak olyan intézmények, amelyek akadémiai kutatók nélkül összeomlanának. Az igazgatókkal való beszélgetésekből az látszik, azt szeretnék, ha nem egyenként keresnének maguknak munkalehetőséget a kutatók, hanem a felsőoktatási intézmény, amelynek ilyen segítségre van szüksége – az intézet igazgatóját megkeresve – megállapodna abban, ki milyen óraterheléssel tanítson. Szóba került, hogy egy félállást engedjünk meg a kutatóknak a munkájuk mellett. Olyan tárgyakat tudnának tanítani, amelyekhez a szakértelem a kutatóhálózatban van meg, így mindenkinek hasznos az együttműködés. A doktori iskolákkal való kooperációt is támogatnám, mert számos helyen még ma is az a fő probléma Magyarországon, hogy anno szovjet mintára kivették a kutatást az egyetemekről, amelyek így gyöngébb kutatási eredményeik miatt hátrébb kerültek a nemzetközi rangsorokban. A magyar helyzet tehát nem olyan rossz, mint ami a rangsorokból látszik. Az a kérdés, hogy miként lehet az akadémiai kutatást úgy közel vinni az egyetemekhez, hogy az érték, amit a kutatóhálózat jelent, annak függetlensége megőrzése mellett tudja segíteni az egyetemeket.