Veszélyhelyzetben racionális tanácsokra van szükség

Egy egészségügyi veszélyhelyzetben és azt tetéző gazdasági kihívások közepette csak racionális javaslatokat adhat egy miniszterelnöki megbízott Tarlós István szerint. A volt főpolgármester a Népszava által megszerzett, a miniszterelnöknek két hónappal ezelőtt írt levelében olyan közlekedési és infrastrukturális fejlesztéseket sorolt fel, amelyek a válság közepette a főváros és az ország zavartalan működtetése szempontjából fontosak, vagy épp emiatt elhagyhatók.

2020. 05. 12. 20:08
A volt főpolgármester úgy véli, a klímaügyet nem szabad a politikai marketing szintjére süllyeszteni Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miniszterelnök úr tanácsadóként volt kíváncsi a javaslataimra, ezeket most pedig úgy beállítani, hogy a zöld politika, a kerékpározás és a turizmus ellensége vagyok, egyszerűen hülyeség – reagált a Magyar Nemzetnek Tarlós István annak kapcsán, hogy a Népszava megszerzett egy levelet, amelyet a volt főpolgármester az országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottként Orbán Viktornak írt a világjárvány kitörésekor.

Tarlós István úgy fogalmazott: márciusban a kérdés az volt, hogy a pandémia idején, a várható gazdasági nehézségekre tekintettel, milyen intézkedésekre tenne javaslatokat, ideértve bizonyos projektek átütemezését, mások felgyorsítását.

– Összesen tizenkilenc javaslatot tettem, ezek között vannak országosak is, például az M0-s körgyűrű befejezése az északi és nyugati részen kétszer kétsávos autóútként, vagy például az M8-as autópálya megépítésének a felgyorsítása az M7-es és M5-ös autópályák között, amely kelet-nyugati irányba növelné meg – a fővárost tehermentesítve – a gyorsforgalmi úthálózat kapacitását – sorolta. A volt főpolgármester szerint a fővárossal kapcsolatos javaslatai közül a Libegőt illető keltett felháborodást.

– Belátom, erős mondat volt, hogy akár meg is szüntethető a Libegő, azonban ezzel azt akartam kifejezni, hogy egy pandémiás helyzet és annak következménye, hogy kevés a pénz, a tavaly elhatározott felújítás, bővítés akár későbbre is tolható, vagy el is hagyható – mondta. Tarlós István leszögezte: amíg Budapestnek olyan közlekedési tételei lebegnek, mint a tömegközlekedés működési finanszírozása, a Lánchíd és környezete felújítása, a szükséges és hátralévő autóbuszcserék, a gyűrűirányú közúti fejlesztések megkezdése, vagy a külső kerületekben a nagy kapacitású P+R parkolók létesítése, addig egy olyan látványosság – ami elsősorban turisztikai szempontból érdekes – mint a Libegő fejlesztése, az előbbieket nem előzheti meg. – Egy pandémiás, pénzhiányos, kétségekkel terhelt helyzetben nekem racionálisan mindenképpen a teljesség igénye nélkül felsorolt beruházások megvalósítását kell javasolnom azokkal szemben, amelyek elhagyhatóak. Aki ezen megsértődik, azzal nem tudok mit kezdeni – tette hozzá.

A volt városvezető szerint a Népszava cikke kapcsán az sem mellékes, hogy jutott a lap egy bizalmas, kormányzati levélhez. – A legijesztőbb az, hogy a miniszterelnök felkérésére, a volt főpolgármester, a miniszterelnök tanácsadója által egy példányban írt levél, ami kizárólag a címzettnek szól, hogy kerül majdnem két hónappal később a Népszava birtokába.

Ez mindenképpen érdekes – jegyezte meg Tarlós István, hozzátéve, teljesen nyilvánvaló, hogy a kormányfő és titkára minden gyanú felett áll, de a mostani eset is mutatja, hogy szinte bármilyen levél kiszivároghat egy, a kormánnyal nem éppen jóindulatú orgánumhoz, amely aztán kénye-kedve szerint interpretálja a benne foglaltakat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.