Jól vizsgázott a debreceni Virtuális Ambulancia

Naponta közel kétszázan veszik igénybe a debreceni Kenézy Gyula Egyetemi Kórház májusban indított e-szolgáltatását. A Virtuális Ambulancia telefonos konzultációt biztosít a pácienseknek, akiket szükség estén vizsgálatra is előjegyezhetnek a szakemberek. Az újítást a járványügyi kényszerhelyzet hívta életre, ám az intézmény járóbeteg-ellátásért felelős orvosigazgatója úgy véli, a telemedicina a későbbiekben is jól szolgálja majd a gyógyító tevékenység gördülékenységét.

Veres László István
2020. 06. 05. 22:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A Virtuális Ambulancia részeként kialakítottunk egy előszűrő csapatot, akiket szakmai call centereseknek nevezünk. Ők egészségügyi szakdolgozók, és az a feladatuk, hogy meghallgassák a telefonon jelentkezők panaszait, illetve megkérik őket egy szakmai kérdéssor megválaszolására. Ezek alapján eldöntik, hogy melyik szakorvoshoz irányítsák a beteget, illetve ha az állapota nem igényel akut ellátást, felajánlanak számára egy telefonos konzultációs lehetőséget. Egy-két napon belül, a megbeszélt időpontban az egészségügyi szakemberek felhívják a pácienst, majd kapcsolják az orvost, aki a beteg jelenlegi panaszai és esetleges korábbi leletei alapján már felkészülten várja a hívást – mondta el lapunk érdeklődésére Tóth Tibor, a Debreceni Egyetem Kenézy Gyula Egyetemi Kórház járóbeteg-ellátásért felelős orvosigazgatója. Hozzátette, valamennyi szakrendeléshez meghatároztak olyan idősávokat, ahol a beosztott szakorvosok 10-15 perc időtartamban elbeszélgetnek a betegekkel. A telemedicina során igyekeznek minél komplexebb segítséget nyújtani: adott esetben az orvos felírhat e-receptet, foglalhat újabb időpontot telefonos konzultációra, ha pedig úgy ítéli meg, hogy mindenképpen szükség van személyes találkozóra, sürgősséggel berendeli a kórházba a beteget vagy vizsgálati időpontot ad neki.

Tóth Tibor közölte: az e-szolgáltatást a koronavírus-járvány hívta életre, hiszen az egészségügyi veszélyhelyzetben korlátozni kellett a személyes orvos-beteg találkozásokat, de a rendszert a jövőben is megtartják.

– Most, hogy újraindulhatnak a szakrendelések, rengeteg beteg szeretné felkeresni az orvosát, így jelentős eltérések mutatkoznak az igényekben és a kapacitásokban. Ezért szükséges az előszűrés, amely eldönti, hogy kik, milyen indokoltsággal jutnak be első körben a rendszerbe – mutatott rá a szakember. Hozzátette: a Virtuális Ambulancia, amely felfogható egyfajta betegút-menedzselésként vagy telefonos triázsrendszerként is, a járvány visszatérésekor, egy esetleges második hullám idején is jó szolgálatot tesz majd. Az orvosigazgató hangsúlyozta, hogy járványidőszakban a telemedicina kardinális része a működésüknek, a debreceni módszer lényege pedig a megfelelő időbeli és szakmai szervezettség. A távkonzultáció delegált időpontban történik, így a betegnek nem kell attól tartania, hogy az orvos nem ér majd rá foglalkozni vele.

– A májusban indult szolgáltatást naponta mintegy kétszáz beteg veszi igénybe, és a kórház valamennyi szakterületét érinti. További előnye, hogy home office rendszerben is kitűnően működtethető, csökkenthető általa az indokolatlan orvos-beteg találkozások száma és azok az idősebb kollégák is örömmel részt vesznek benne, akik a közvetlen betegellátásban már nem feltétlenül kívánnak szerepet vállalni – mondta el Tóth Tibor.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.