– A Virtuális Ambulancia részeként kialakítottunk egy előszűrő csapatot, akiket szakmai call centereseknek nevezünk. Ők egészségügyi szakdolgozók, és az a feladatuk, hogy meghallgassák a telefonon jelentkezők panaszait, illetve megkérik őket egy szakmai kérdéssor megválaszolására. Ezek alapján eldöntik, hogy melyik szakorvoshoz irányítsák a beteget, illetve ha az állapota nem igényel akut ellátást, felajánlanak számára egy telefonos konzultációs lehetőséget. Egy-két napon belül, a megbeszélt időpontban az egészségügyi szakemberek felhívják a pácienst, majd kapcsolják az orvost, aki a beteg jelenlegi panaszai és esetleges korábbi leletei alapján már felkészülten várja a hívást – mondta el lapunk érdeklődésére Tóth Tibor, a Debreceni Egyetem Kenézy Gyula Egyetemi Kórház járóbeteg-ellátásért felelős orvosigazgatója. Hozzátette, valamennyi szakrendeléshez meghatároztak olyan idősávokat, ahol a beosztott szakorvosok 10-15 perc időtartamban elbeszélgetnek a betegekkel. A telemedicina során igyekeznek minél komplexebb segítséget nyújtani: adott esetben az orvos felírhat e-receptet, foglalhat újabb időpontot telefonos konzultációra, ha pedig úgy ítéli meg, hogy mindenképpen szükség van személyes találkozóra, sürgősséggel berendeli a kórházba a beteget vagy vizsgálati időpontot ad neki.
Horror, amit a gyerekek egymás között egymással művelnek, amikor senki nem látja őket
Mögötte a társadalom csendes asszisztenciája körvonalazódik.