A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) új, idén februárban a baloldali többségű főváros által kinevezett vezetése alatt jelentősen csökkent a vállalat fürdőinek forgalma és bevétele. Az előző évi forgalomnak negyven százaléka lehet csak az idei – ami három-négymilliárdos veszteséget jelent –, júniusban ez az arány pedig mindössze 7,4 százalék volt. – Júliusban kilenc fürdőnk volt nyitva, köztük a pesterzsébeti, a csillaghegyi, a Római és Pünkösdfürdő.
Ezek összforgalma a múlt évi hasonló időszakot tekintve hatvanszázalékos kihasználtságot mutat, s az említett négy fürdőben meg is haladtuk a tavaly ilyenkori látogatói forgalmat – közölte Szűts Ildikó vezérigazgató. Mindezzel együtt a BGYH fürdőinek júliusi árbevétele csak 32 százaléka a tavalyinak, ami messze elmarad a nagyobb vidéki fürdők eredményétől. Szűts Ildikó ezt lapunknak azzal indokolta, hogy a Covid–19 miatt jóval kevesebb külföldi turista érkezett, továbbá a fertőzés szempontjából az egyébként a törzsvendégek jelentős részét kiadó idősebb korosztályból is a szokásosnál jóval kevesebben látogatták a fürdőket, mivel leginkább őket veszélyezteti a vírus. Hozzátette: a legnépszerűbb fürdők forgalma egyes napokon megközelítette a tavalyi bázisidőszak szintjét.

Leépítés és vízfejesítés
A lapunk által megkérdezett turisztikai szakértő szerint árnyalja a képet, hogy a Nyaralj itthon! nevű nagyszabású promóciós kampány miatt a belföldi turizmus egyre nagyobb lendületet kap. Míg ennek eredményéből a vidéki nagy fürdők láthatóan tudnak profitálni (az előző évhez képest már hatvan-hetven százalékos az árbevételük), addig a korábban élenjáró Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. a maga 32 százalékos júliusi eredményével messze mögöttük kullog. – A pesterzsébeti fürdőre való hivatkozás pedig azért sántít, mert a teljes fürdőt csak tavaly július közepén adták át. Persze hogy jobb az eredménye idén, mint tavaly júliusban. Meglátásom szerint a Covid–19 emlegetésével elsősorban az eddigi kedvezőtlen eredményeket magyarázza – fogalmazott a szakértő.