Átfogó elővárosi vasútfejlesztési programról döntött a kormány

Egy most megjelent kormányhatározat értelmében a Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkezdődhet a lajosmizsei, a veresegyházi elővárosi vasútvonal, valamint a Kőbánya felső–Rákosliget közötti vonalszakasz átfogó fejlesztésének előkészítése és tervezése. A korszerűsítés után a lajosmizsei és a veresegyházi vonalon 15 perces időközönként és a mainál sokkal gyorsabban, akár 80–120 km/órás sebességgel is járhatnak majd a vonatok. Csökkenhet a fővárosi utak forgalma és a levegőszennyezés, így javulhat a fővárosban és az elővárosokban lakók életminősége is – derül ki a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közleményéből.

Magyar Nemzet
Forrás: Budapest Fejlesztési Központ2020. 08. 17. 12:58
Fotó: Nyitrai David
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írják, a tervek szerint a vonatok megállási rendje is változik majd: Kőbánya felső állomást áthelyezik az Élessarokhoz, ezáltal kapcsolatot teremtve az ott közlekedő buszokkal és villamosokkal, új budapesti megállók épülnek a XVII. kerületben a térségben élők régóta hiányolt kötöttpályás kiszolgálására Akadémiaújtelep, Madárdomb, illetve Strázsahegy néven. Emellett új megálló épül a Hungária körútnál, melynek terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a BFK. Az új megállóban a hatvani és újszász–szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok (S60, Z60, S80, Z80) kapnak új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra – az új megállót a forgalmi modellezés szerint akár tízezer utas is használhatja majd naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.

Kép forrása: Budapest Fejlesztési Központ

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója Facebook-posztban reagált a kormány döntésére. Mint írja, a fejlesztés azért fontos, mert ma Budapesten tízből hat ember tömegközlekedik, míg az agglomerációból ingázók körében mindössze tízből hárman teszik ezt. Vitézy Dávid szerint stratégiai célkitűzésünk ezen változtatni, hisz a központi régió közúti torlódásai több száz milliárd forint gazdasági kárt okoznak a dugóban feleslegesen eltöltött idő révén. Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése egyszerre szolgálja az agglomerációban élőket, Budapest népes külső kerületeit (ez esetben például a XVII. kerületet, Rákosmentét) és a beáramló autóforgalom mérséklése révén a belső kerületekben élőket is. A Budapest Fejlesztési Központ igazgatója hozzátette: Budapest közlekedési gondjainak megoldásához regionális szemléletben kell gondolkodnunk.

A fejlesztéssel érintett vonalakat bemutató térképek, vasúti illusztrációk a linkre kattintva érhetők el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.