Mint írják, a tervek szerint a vonatok megállási rendje is változik majd: Kőbánya felső állomást áthelyezik az Élessarokhoz, ezáltal kapcsolatot teremtve az ott közlekedő buszokkal és villamosokkal, új budapesti megállók épülnek a XVII. kerületben a térségben élők régóta hiányolt kötöttpályás kiszolgálására Akadémiaújtelep, Madárdomb, illetve Strázsahegy néven. Emellett új megálló épül a Hungária körútnál, melynek terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a BFK. Az új megállóban a hatvani és újszász–szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok (S60, Z60, S80, Z80) kapnak új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra – az új megállót a forgalmi modellezés szerint akár tízezer utas is használhatja majd naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója Facebook-posztban reagált a kormány döntésére. Mint írja, a fejlesztés azért fontos, mert ma Budapesten tízből hat ember tömegközlekedik, míg az agglomerációból ingázók körében mindössze tízből hárman teszik ezt. Vitézy Dávid szerint stratégiai célkitűzésünk ezen változtatni, hisz a központi régió közúti torlódásai több száz milliárd forint gazdasági kárt okoznak a dugóban feleslegesen eltöltött idő révén. Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése egyszerre szolgálja az agglomerációban élőket, Budapest népes külső kerületeit (ez esetben például a XVII. kerületet, Rákosmentét) és a beáramló autóforgalom mérséklése révén a belső kerületekben élőket is. A Budapest Fejlesztési Központ igazgatója hozzátette: Budapest közlekedési gondjainak megoldásához regionális szemléletben kell gondolkodnunk.
A fejlesztéssel érintett vonalakat bemutató térképek, vasúti illusztrációk a linkre kattintva érhetők el.