Kétségbeesetten hívta a rendőrséget augusztus 24-én 13 órakor egy budai apa. Fia, a 14 éves Nico ismeretlen helyre távozott Ágnes utcai, budai otthonukból. Kerékpárja is eltűnt, de a fiú bukósisakot nem vitt magával. Rutinos kerékpáros, egy budapesti sportklub versenyzője, aki ismeri a környékbeli hegyeket is. A legnagyobb probléma az volt, hogy senki nem tudta merre indult el, senki nem látta, ráadásul az utcájában levő családi házak biztonsági kamerái műszaki hiba miatt nem működtek.
A hatályos jogszabályok alapján kialakított rendőrségi protokoll szerint egy 14 éves gyermek eltűnésnek bejelentésekor nincs várakozási vagy türelmi idő, a rendőrség azonnal nekiáll a keresésnek. Először a lakóhelye szerinti rendőrkapitányság nyomozói kezdik el az adatgyűjtést az eltűnés környékén, a feltételezett mozgási irányban, technikai eszközöket is bevetve, azok felvételeit, adatait értékelve, miközben a járőrök a családtól beszerzett legfrissebb fotó alapján megkezdik a keresését. Ez a fotó kerül aztán a körözésbe, amit a gyermek eltűnéséről érkező bejelentés első órájában már közzé is tesz a hatóság.
A család egyik ismerőse a Magyar Nemzetnek elmondta, a fiatal fiú az eltűnés előtt összeveszett édesapjával, aki büntetésből elvette tőle a telefonját. Ez nagyon megnehezítette a keresését, hiszen hívni sem lehetett Nicót, s arra sem volt lehetőség, hogy a szolgáltatóval a rendőrség bemérhesse, hol van éppen a fiú telefonja. Az eltűnt srác zárkózott, magyarul nem beszél jól, kevés barátja van, hozzájuk nem is ment volna, egyértelmű, hogy a budai hegyek felé indult. Hagyott pár nehezen értelmezhető sort is az édesapjának, amiből arra is következtetni lehetett, hogy esetleg meggondolatlan cselekedetre készülne, ami fokozta az érte izgulók aggodalmát. Ráadásul Nico rajongott az animeműfajért, a japán eredetű képregényekért, filmsorozatokért. Telefonjának internetadatai szerint csak ez foglalkoztatta, sokszor hajnali ötig is ezt nézte, emiatt veszett össze szüleivel.
Erőszakosságot tükröz az anime
Szakértők véleménye szerint az olyan „gyermekműsorok” károsak a fiatalok fejlődésére, amelyeknek központi elemei az ítélet, a büntetés, a bosszú, valamint az öngyilkossági kísérlet. Ezek a kifejezések akár egy krimi lapjain is szerepelhetnének széljegyzetekként, pedig csupán egy japán animerajzfilm magyarországi „kálváriájának” címszavai. Az ilyen sorozatokat és a filmeket igyekeznek szigorúan cenzúrázni és számos esetben kivágják a legkevésbé képernyőképes részeket, de így is erőszakosságot tükröz ez a műfaj, amely világszerte kisebb-nagyobb botrányokhoz vezetett. Kálmos Borbála médiakutató szerint a japán szubkultúrán alapuló képregények, filmek sokszor hordoznak torz világképet a halálról, magányról, szexualitásról, amik könnyen összezavarhatják a fiatalokat, néhány éve Magyarországon is történt olyan tiniöngyilkosság, melyet egy animesorozat váltott ki.
Mivel senki nem tudta merre keressék Nicot, a rendőrök nagy erőket összpontosítottak a keresésére. A Budapesti Rendőr-főkapitányság XII. kerületi rendőrkapitánysága koordinálta a keresést, amelybe bevonták a Készenléti Rendőrség bevetési egységeit és a BRFK kerékpáros járőreit is, akik a budai hegyek biciklis útvonalait járták le. A bűnügyi technikusok nyomkövető kutyát is hoztak a helyszínre, ám mivel a srác nem sokáig tolta a biciklijét hanem felpattant rá, a kutya elvesztette a szagot.