A Magyar Kerékpárosklub felhívására vasárnap este – a járványveszélyre vonatkozó jogszabályokat betartva gyülekezésmentes akcióként, szigorúan egyenként érkezve – több mint 85 Bubit (bérkerékpárt) lakatoltak a BKK székháza elé, tiltakozva a közbringarendszer hétfői bezárása miatt. A civil szervezet Facebook-oldalán nyilvánosságra hozott álláspontja szerint támogatják ugyan a városvezetés döntését, hogy ideje felújítani a Bubi-rendszert, de rossznak tartják az időzítést. A járvány idején ugyanis nem jó megszüntetni az egyetlen olyan egyéni közlekedési lehetőséget, ami a környezetet sem terheli.

A kerékpárbérlési rendszer szükségtelenül hosszú leállása ugyanis elveszi az egészséges közlekedés lehetőségét azoktól, akik Bubival kerülték volna el a fertőzésveszélyt – üzente az akcióval a Kerékpárosklub. A Bubi minden hibája ellenére újra népszerű lett idén, a járvány miatt és a tavasszal bevezetett olcsó, online regisztrációnak köszönhetően. A BKK a tavaly téli használati adatokra hivatkozva nem üzemelteti tovább a rendszert, de ez az érv az idei trendek fényében csak egy feltételezés. Idén 51-ről 57 százalékra nőtt a kerékpározó budapestiek aránya, még novemberben is többen bicikliztek a 2019-es év hasonló időszakban mért adataihoz képest. A kerékpárosok hozzátették, biztosak abban, hogy sokan bubiznának télen is, amikor az időjárás és az útviszonyok ezt lehetővé teszik.
A Kerékpárosklub javaslatot is tett a tiltakozással arra, milyen lehetne az új, a kerékpárosok, a budapestiek életét, közlekedését valóban segítő kerékpárbérlési rendszer. Olyan új közbringarendszer kiépítését ajánlják, ami BKK-bérlettel is használható, és a mostaninál sokkal könnyebb biciklikkel van felszerelve. A kerékpárokhoz értő aktivisták szerint keményebb kerekű, jobban karbantartott biciklikre lenne szükség, ráadásul nagyobb reklámot kellene kapnia a környezetkímélő közlekedési lehetőségeknek. A Kerékpárosklub ezt azzal egészítette ki, hogy sűrűbben elhelyezett állomásokkal, bringabarát úthálózattal is fejleszteni kell a rendszert, utóbbin pedig nem a körúti, felfestett kerékpárossávokat értették. A Kerékpárosklub felmérése szerint a budapestiek fele bubizna, ha – a BKK többi közlekedési eszközéhez hasonlóan – a közbringát is BKK-bérlettel lehetne igénybe venni.