Az új Duna-híd jelentősen csökkenti a belváros forgalmát

Karácsony Gergely főpolgármester asztrológiával foglalkozó társaságra hivatkozva állítaná le a Galvani-projektet.

2020. 12. 09. 16:05
A főváros fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a kormány nem hagyja magára a fővárost. Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapesten új egyensúly kell az autós-, a közösségi és a kerékpáros-közlekedés arányában. Megoldás: jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV-felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat – jelentette ki Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár legújabb Twitter-bejegyzésében.

A Budapesti Közfejlesztések Tanácsa (BFK) által tervezett új Duna-híddal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy az

naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát, és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között.

– Amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással juthatnának el úti céljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés – fejtette ki Fürjes Balázs.

A kormányzati irányítással tervezett új Duna-híd naponta 55 ezer autóval csökkentené a belvárosi hidak forgalmát

Közben a baloldal akadályozni próbálja a belváros közlekedését tehermentesítő híd megvalósítását. Karácsony Gergely főpolgármester egy minapi Facebook-bejegyzésében a Határ úti Kiserdőért „aggódva” írta, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) kezdeményezi a új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatról való döntés elhalasztását, holott korábban nem volt kifogása a beruházás megvalósítása ellen. Figyelemre méltó, hogy

a főpolgármester a KörTér nevű „civil csoport” petíciójára hivatkozott, amely olyan gazdasági tevékenységet végez, mint asztrológiai szolgáltatások nyújtása, kismamajóga és ayurvédikus masszázs, tehát szó szerint semmi közük az új Duna-hídhoz. A másik hivatkozott „civil csoport”, a Van más út – Összefogás a Kiserdőért sem bejegyzett civil szervezet, hanem egy saját honlappal sem rendelkező Facebook-csoport,

ráadásul azt sem tudni, hogy a nem egészen háromezer követőjükből hányan budapestiek. Kérdés, hogy Karácsony miért nem olyan komolyan vehető, szakmai munkát végző szervezeteket szólaltatott meg, mint a Levegő Munkacsoport, vagy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Néhány hete pedig Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke és Ferenczi István, a párt budapesti elnöke hangoztatta, hogy újraterveztetnék a Galvani-projektet, és önmagában véve a híd viszonylagosan nagy kapacitását is problémaként emlegették.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.