Budapesten új egyensúly kell az autós-, a közösségi és a kerékpáros-közlekedés arányában. Megoldás: jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV-felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat – jelentette ki Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár legújabb Twitter-bejegyzésében.
A Budapesti Közfejlesztések Tanácsa (BFK) által tervezett új Duna-híddal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy az
naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát, és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között.
– Amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással juthatnának el úti céljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés – fejtette ki Fürjes Balázs.

Közben a baloldal akadályozni próbálja a belváros közlekedését tehermentesítő híd megvalósítását. Karácsony Gergely főpolgármester egy minapi Facebook-bejegyzésében a Határ úti Kiserdőért „aggódva” írta, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) kezdeményezi a új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatról való döntés elhalasztását, holott korábban nem volt kifogása a beruházás megvalósítása ellen. Figyelemre méltó, hogy
a főpolgármester a KörTér nevű „civil csoport” petíciójára hivatkozott, amely olyan gazdasági tevékenységet végez, mint asztrológiai szolgáltatások nyújtása, kismamajóga és ayurvédikus masszázs, tehát szó szerint semmi közük az új Duna-hídhoz. A másik hivatkozott „civil csoport”, a Van más út – Összefogás a Kiserdőért sem bejegyzett civil szervezet, hanem egy saját honlappal sem rendelkező Facebook-csoport,
ráadásul azt sem tudni, hogy a nem egészen háromezer követőjükből hányan budapestiek. Kérdés, hogy Karácsony miért nem olyan komolyan vehető, szakmai munkát végző szervezeteket szólaltatott meg, mint a Levegő Munkacsoport, vagy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Néhány hete pedig Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke és Ferenczi István, a párt budapesti elnöke hangoztatta, hogy újraterveztetnék a Galvani-projektet, és önmagában véve a híd viszonylagosan nagy kapacitását is problémaként emlegették.