Fejlesztések a Normafán
Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere lapunknak adott korábbi interjúban úgy fogalmazott: a beruházásnak az a célja, hogy az utat távolabb húzzák a természetvédelmi területtől, a töredezett burkolatú parkolót és buszfordulót máshová, környezetvédelmi szempontból kevésbé frekventált helyre telepítsék át a Normafa védelmében.
– Ehhez cserjék, néha fiatal fák eltávolítására is szükség volt, amelyeket többszörösen pótoltunk. Nem helyes egy dolognak egyetlen vonatkozásáról szólni, majd azt elhallgatni, hogy milyen értéket hozunk közben létre. Ez olyan, mintha a sebészt azért vonnák kérdőre, mert műtét közben belevág az élő szövetbe, holott ez szükséges a beteg gyógyulásához. Mi ezzel az átépítéssel a hegygerinc legértékesebb sétaútját hosszabbítjuk meg több száz méterrel, és tereljük el az autóforgalmat a természetvédelmi területről – mondta Pokorni, aki a Normafa fejlesztéseiről azt közölte: még ebben a ciklusban be akarják fejezni a térség megújítását.
– Úgy tűnik, meg tudunk állapodni a főpolgármesterrel a libegő ügyében. Igazi közlekedési eszközzé kívánjuk tenni, hogy a Normafára lehetőleg ne autóval menjenek fel az emberek. A felújított libegőt négyülésesre tervezzük, és gondoltunk a kerékpárral, illetve kerekesszékkel közlekedőkre is. Nem adom fel a fogaskerekű ügyét sem, azzal együtt, hogy látom a vitát a főváros és a kormány között. Talán ez az ügy olyan lehet, amelyben egyetérthet mindkét fél. Amennyiben ez a két mód kiegészíti a buszos, kerékpáros közlekedést, akkor a Normafára büszkék lehetünk. Több mint egymillió ember látogatja évente a területet, igyekszünk megőrizni a nyugalmát, csendjét. Visszatérve, ez a két közlekedésfejlesztés kell ahhoz, hogy azt tudjuk mondani a Normafára, hogy kész van – szögezte le Pokorni Zoltán.