Tehermentesíti a belvárost az új Duna-híd

Fürjes Balázs államtitkár közölte: jól halad az új Duna-híd tervezése, amely tehermentesítheti a belváros forgalmát.

2020. 12. 08. 12:07
Vitézy Dávid szerint a tervezés alatt lévő Galvani híd jelentősen tehermentesítené a belvárost Fotó: KKBK
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Halad az új déli Duna-híd tervezése, jól dolgozunk együtt Ferencváros, Csepel, Újbuda polgármesterével, a BKK csapatával. A híd napi 55 ezer autóval tehermentesíti a belvárost. Lesz rajta villamos-, kerékpáros- és gyalogosközlekedés is, tág terekkel

– jelentette be Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár keddi Twitter-bejegyzésében, tervhű látványtervet is mellékelve a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) irányításával készülő hídról.

– Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben részt vevők között. A cél az, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban utazhassanak a budapestiek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost, az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett az a fontos, hogy új elkerülő utak révén kevesebb autó közlekedjen a belvárosban – jelentette ki lapunknak korábban Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója, aki részletesen beszélt az új Duna-híd, más néven Galvani-projektként is emlegetett beruházás fővárosi közlekedésre gyakorolt kedvező hatásairól.

Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy az új Duna-hídon a közösségi közlekedés az autóközlekedéssel egyenrangú szerepet tölt majd be – Fotó: Kurucz Árpád

Szavai szerint egyebek mellett a beruházás azt a helyzetet orvosolná, hogy a déli városrészek között jelenleg több mint tíz kilométer hosszan nincs a városhatáron belüli közvetlen dunai összeköttetés,

és a Budapesttel 1950-ben egyesült Csepel már hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. – A Galvani utca–Illatos út vonalában megépítendő új Duna-híd közvetlen összeköttetést és gyorsabb közlekedési lehetőséget teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között.

Az utazási idő rövidülésével, a felesleges kerülők megszűnésével az autók károsanyag-kibocsátása is csökken

– fogalmazott.

A közlekedési és városmobilitási szakértő azt is hangsúlyozta, hogy az új Duna-hídon a közösségi közlekedés az autóközlekedéssel egyenrangú szerepet tölt majd be.

– A 2x2 közúti sáv mellett kétvágányú villamoskapcsolat is létesül, amely a Fehérvári út és a Gubacsi út között épül majd ki, így Budapest történetében először kapcsolja össze kötöttpályás közösségi közlekedés a déli kerületeket. A híd mindkét oldalán széles kerékpárút és kényelmes, akadálymentes járda szolgálja majd a közlekedőket,

a hídhoz tartozó utak egy fasorokkal és zöldterületekkel szegélyezett, belvárosi körút jellegét öltik majd, széles gyalogosjárdákkal, kerékpárúttal – fejtette ki Vitézy Dávid. Az új Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megépítése – folytatta – hozzájárul a Hungária körgyűrűn belüli, belvárosi forgalomcsillapítás megvalósításához, és a belvárosi Duna-hidakra nehezedő forgalmi terhelés csökkentéséhez. – A Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozó forgalomcsillapítási intézkedésekkel támogatva az új híd naponta akár több mint 50 ezer személygépkocsival tehermentesítheti a belvárost. A forgalmi modellezés eredményei alapján előrevetíthető, hogy a teljes híd- és útberuházás a budapesti összes autóforgalmat (járműkilométert) is csökkenti. A számítások azt mutatják, hogy a fenti intézkedések feltételezése mellett

az Új Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat Budapest és térsége közúthálózatán 2025-ben a közúti forgalmat nagyjából 100 ezer, míg 2040-ben 170 ezer járműkilométerrel csökkenti naponta

– sorolta a vezérigazgató. Megjegyezte: utóbbi mennyiség megegyezik azzal, mintha Budapesten belül naponta 14 ezer gépkocsi egyáltalán el sem indulna. – Ennek következtében csökken a közlekedés okozta szennyezőanyag-kibocsátás, ahogy a forgalmi torlódás is – magyarázta.

Vitézy Dávid azt is hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd és az azon átvezető villamospálya tervei illeszkednek a 2019 júniusában, a Fővárosi Önkormányzat által elfogadott, a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedést előtérbe helyező Budapest mobilitási tervhez. Mint ismert, az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után, a déli dunai hidakról kialakult vitát követően a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.