„A Színművészeti Akadémia nem egy cikk kis részét érdemelné, hanem egész könyvet. Az állam színiakadémiája és az összes magánszíniiskolának évtizedek óta változatlan tanterve bizonyítja, hogy a magyar színpad egész színjátszási korokat, stílusokat átaludt. A magyar színészképzés jóformán megoldhatatlan problémák elé állít minden rendezőt, aki új stílust akar hozni. A színészképzés nálunk még ma is a szavaláson kezdődik, mert még mindig nem jöttek rá, hogy a vers az irodalom összes előadási formái között a legnehezebb feladat minden színész számára. A színiiskolákban még ma is egyes szavakhoz, fogalmakhoz gesztusok és hanglejtések tartoznak, azt a szót, hogy 'halál', borzongva, azt, hogy „élet”, csak viháncolva lehet kimondani. Még mindig nem tudják, hogy a színészképzésben első a testkultúra, aztán jön a szerepfelfogás, a súgónélküli betanítás, nem a szerep szavainak, hanem a szerep lényegének megértése, a hangképzés és még sok minden alap szükséges ahhoz, hogy eljussanak a versig, amelynek elmondása már kész színészt igényel.”