Az új Galvani hídon, illetve a kapcsolódó úthálózaton futó villamosvonal tervezőjének kiválasztására szolgáló közbeszerzés nyertesének júliusra minden szakterületre vonatkozóan el kell készítenie a bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre a végleges engedélyezési tervet, végül november végére meg kell szereznie az összes szükséges jogerős engedélyt, hozzájárulást és jóváhagyást – olvasható a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) szerdai közleményében.
– A kormány célja, hogy könnyebb legyen Budapesten közlekedni, és ennek sarokköve a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése, ezért magától értetődő, hogy a Galvani vagy déli Új Duna-hídon villamosvonalnak is épülnie kell
– fogalmazott a közleményben Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Felidézte: az önkormányzati választások után a híd pozíciójáról kialakult vitát követően pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg.

A kommünikében hangsúlyozták: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ irányításával készülő Új Duna-híd a számítógépes forgalmi modellezés szerint önmagában is jelentősen tehermentesíti majd a belsőbb hidakat, és lehetőséget teremt a belváros forgalomcsillapítására.
Kiemelték: a híd javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, segíti az itt lévő barnamezős területek revitalizációját. Csepel pedig most először kap közvetlen kapcsolatot a XI. kerület felé, valamint villamos is először lesz a szigeten.
– A Rákóczi hídra két évtizeddel megépülése után kerültek föl a villamossínek, a híd átadása után közel húsz évvel a BKK indította el a beruházást, amely 2015-re készült el. Addig üresen tátongott a helyük a híd közepén, és a város láthatóan hamarabb körülvette és körülnőtte az új hidat, mint ahogy a villamos megépült.
Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni.
Az új villamosvonal a budai fonódó villamoshálózat vonalait tudja majd összekapcsolni Újbuda felől a dél-pesti vonalhálózattal és a Határ úti metróállomással – fogalmazott Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.
A tervezőknek a két hídon közösségi közlekedési sávokat kell kialakítaniuk, amelyeket a villamosok és buszok is használhatnak majd. A kapcsolódó úthálózat városias jellegű lesz, a villamosok szintbeni csomópontokon, sok helyen fasorok, zöldfelületek között haladnak majd.
Az új vonalról mindkét déli hévre, azaz a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli vonalra is át lehet majd szállni.