A rendőrség figyelemfelhívó- és oktatófilmekkel, tréningekkel igyekszik lassabb haladásra, figyelmesebb vezetésre ösztönözni a motorosokat, az autók vezetőit pedig arra kérik, figyeljenek jobban a kétkerekű, fürgébb járművekre az utakon. A baleset-megelőzési projektek mellett a rendőrök sebességmérő műszerei ezen a hétvégén is kint lesznek az utakon, mert
a legfőbb baleseti tényező még mindig a gyorshajtás.

Évek óta tapasztalható, hogy
a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek nagyjából egyharmada nyáron történik.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2020-ban 13 778 személyi sérüléses közúti baleset történt, ebből a nyári hónapokban 4 291. Tavaly 460-an haltak meg közúti közlekedési balesetben, ebből 122-en nyáron. Idén eddig 18 motoros vesztette életét, hatan már a nyári időszakban.
A rendőrség szerint ezek az adatok elkeserítők, ezek a tragédiák odafigyeléssel elkerülhetők lennének és ezért a motoros közösségnek is tennie kell. A közlekedésrendészet munkatársai nem győzik eleget hangsúlyozni, mennyire fontos a vezetői tudás fejlesztése, szinten tartása.
Jellemzően egyébként friss jogosítványos, nyári alkalmi motorosok, illetve jogosítvány nélkül vezető rutintalan járművezetők a balesetek elszenvedői.
Az ORFK fontosnak tartja felhívni a motorosok figyelmét, hogy vegyenek részt vezetéstechnikai tréningen, mivel a ma használatos járművek teljesítményszintje komoly vezetési tudást és rutint követel. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság és a rendőrség rendszeresen szervez ilyen továbbképzéseket például a Hungaroringen, ahol profi motorosok szerint is nagyon sokat lehet tanulni oktatóktól, motoros rendőröktől.
Fodor Donát motoros influenszer is azt vallja, a nyár, a kánikulai beköszöntével ugrásszerűen megnő az utakon a motorosok száma, akiknél a baleseti kockázat átlag feletti. Ennek oka, hogy a motorosokat a gépkocsik vezetőire jellemző passzív biztonságtechnikai megoldások (karosszéria, energiaelnyelő zónák, biztonsági öv, légzsák) nem védik, így baleset esetén testük közvetlenül sérül.
A motorkerékpáros baleseteknek okai között a legnagyobb rizikófaktor az emberi tényező, vagyis képességeinket túl-, gépünk teljesítményét pedig alábecsüljük. Évek óta vezető baleseti ok a sebesség nem megfelelő megválasztása, az elsőbbségi jog meg nem adása, az irányváltoztatás szabályainak be nem tartása és a szabálytalan előzés.