Autós no-go zónává züllesztette Belső-Erzsébetvárost a Gyurcsány-párti kerületvezetés, s tovább rontott a helyzeten a Karácsony Gergely vezette főváros azzal, hogy most indította el a Blaha Lujza tér felújítását is, ami további lezárásokat eredményezett. Ironikus, hogy a balos városvezetés ügyeiben jól értesült Telex arról számolt be a napokban, hogy ideiglenesen feloldják az egy éve érvényben lévő Dohány és Wesselényi utcai forgalomcsillapítást a tér átépítésével párhuzamosan a Rákóczi úton bevezetett sávlezárások miatt. Ám Veres Zoltán, a VII. kerületi Fidesz–KDNP képviselőcsoportjának frakcióvezetője lapunknak elmondta, hogy a múlt szerdai testületi ülésen szóba sem került az enyhítés, ezért leghamarabb a következő ülésen – várhatóan augusztusban – kerülhet terítékre a forgalmi káosz részleges rendezése.
Helyszíni riportunk során számos autós számolt be arról, hogy úgy érzi, Erzsébetváros DK-s polgármestere, Niedermüller Péter és baloldali szövetségesei tudatosan lehetetlenítik el őket az átgondolatlanul, minden rendszert és átláthatóságot nélkülöző intézkedéseikkel. Eközben a kisebb utcákban lakó erzsébetvárosiaknak is egyre gyakrabban kell a dugókat, megnövekedett lég- és zajszennyezést elviselniük, közben pedig azzal szembesülnek, hogy több ponton balesetveszélyessé vált a közlekedés.
Felére csökkent vevőkör
Már egy éve, tavaly augusztus óta élnek azok a korlátozások, amelyekkel Niedermüllerék a gépjárművek számára átjárhatatlanná tették a VII. kerület belső részét. A kötelező haladási irányt egyes utcákban több helyen is megfordító forgalmi hurkok rendszere olyan szürreális helyzetet eredményezett, hogy egy-egy háztömbnyire – nagyjából 40-50 méterre – lévő úti cél eléréséhez akár kilométernyi kerülőutat kell megtenni.
A Kis- és Nagykörút, valamint a Rákóczi út által határolt területen – vagyis ahol Niedermüller létrehozta a sokat szidott „akadálypályát” – számos üzlet áll üresen, köztük rövidáru-, könyv- és ruhaboltok, valamint különböző szolgáltatást kínáló üzletek is. A vendéglátóegységek jellemzően kevésbé érezték meg a forgalmi káoszt, ám a másmilyen profilú üzletek közül sokan szenvednek.
– Ha tehetem, motorral közlekedek, autóba csak akkor szállok, ha valami nagyobb cuccot viszek magammal – meséli lapunknak egy belső-erzsébetvárosi utazási iroda dolgozója. Hozzáteszi: az iroda forgalma nagyjából ötven százalékkal csökkent az elmúlt időszakban, ami szerinte egyértelműen annak tudható be, hogy üzletet csak nehezen tudják megközelíteni az autósok. A férfi borzasztónak nevezte a közlekedési helyzetet, amit szerinte az is tetéz, hogy egyszerre újítják fel a Lánchidat, a Blaha Lujza teret és a rakpartot.
– Találkozót is gyakorlatilag már lehetetlen egyeztetni, mivel ha valaki autóval megy, akkor a megbeszélt időponthoz képest nagyjából egy órával később érkezik meg. Múlt héten délelőtt az Oktogontól a Blaháig 55 perc alatt jutottam el, ami röhej. Már ott tartok, hogy minden mindegy, dobjuk el, inkább nem idegesítem magam, nem akarok agyvérzést kapni
– osztotta meg tapasztalatait az utazási iroda munkatársa.
Egy Király utcai ingatlaniroda dolgozóit is megosztja a Niedermüller-féle forgalmi káosz. Míg az egyik dolgozó és a tulajdonos is arról számolt be, hogy a forgalmuk nem csökkent, a korlátozásokról heves vita alakult ki köztük, s utóbbi arra hívta fel a helyi körülményeket kevésbé ismerő munkatársa figyelmét, hogy autóval gyakorlatilag lehetetlen közlekedni a kerület belső részein.