A fiatalok szeretnének többet tudni a politikáról

Fiatalok a politikai kommunikáció célkeresztjében címmel kerekasztal-beszélgetésre hívták a média képviselőit csütörtökön a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának (HÖOK) siófoki vezetőképzőjén. Az Magyar Nemzet, az Index, a Magyar Narancs, az Azonnali és a Hype&Hyper magazin fiatal újságírói mondták el véleményüket.

Krausz Andrea
2021. 11. 19. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szalai Szabolcs, az Index újságírója nyitotta a beszélgetést, aki szerint a YouTube-on egyre több olyan audiovizuális tartalom jelenik meg, amelyik közéleti kérdésekkel foglalkozik. Vloggerek, youtuberek készítenek nézett műsorokat. 

Azok az influenszerek, akik korábban a „mi van a táskámban” jellegű videókat forgatták, ma már inkább aktuálpolitikai kérdésekről közéleti szereplőkkel csinálnak interjúkat. 

– Alapvetően a fiatalokat érdekli a közélet, fogyasztanak is ilyen tartalmakat, de nem a tévéből, hanem ezekből az alternatív forrásokból gyűjtenek információkat – mutatott rá, majd hozzátette: a pártpolitika azonban már nem annyira érdekli őket. 

Máté Patrik, a Magyar Nemzet újságírója úgy fogalmazott, hogy az egyetemi évei alatt (amit idén nyáron fejezett be) azt tapasztalta, a fiatalok szeretnének többet tudni a politikáról, de az lehet a probléma, hogy a média képviselői sokszor nem tudják, hogyan szólítsák meg őket. 

– Készülnek ugyan podcastadások vagy magyarázó videók a YouTube-on, de az alternatív kommunikációs modell még gyerekcipőben jár Magyarországon. Ugyanakkor minden országnak fontos, hogy legyen politikai érdeklődés a fiatalok részéről – fogalmazott. 

Heincz Barnabás Hype&Hyper magazin szerkesztője szerint a fiatalok körében rezignáltság van, de ez nem csak az ő korosztályukra jellemző. Mint mondta, Franciaországban három hónapig ütötték-vágták egymást az utcán az emberek a védettségi igazolvány intézménye miatt. Magyarországon mindez úgy futott át, mint kés a vajon. – Nem érzem, hogy a magyar fiatalokat túlságosan fűtené a vágy a politika, és kifejezetten a pártpolitika irányába – fogalmazott. 

Balogh Gábor, az Azonnali újságírója megfordítaná a kérdést. Inkább megkérdezné, hogy mennyire érdekli a politikát a fiatalok világa. – Azt nézzétek meg, hogy egy választási kampány hogy néz ki! Nagyítóval kell keresni, hogy melyik politikai erő mit ajánl a fiataloknak – mondta. Megfogalmazása szerint erős a fiatalságkultusz, mindenki fiatalabbnak szeretne látszani, de

 a politikai, közéleti kérdésekben mintha nem is lennének 30 év alattiak.

 A beszélgetésen felvetődött, hogy mennyire vevő a fiatalság a frázisszintű politizálásra. Teczár Szilárd, a Magyar Narancs újságírója szerint van egy általános elégedetlenség bennük a megosztottsággal kapcsolatban. De az idősebb korosztállyal ellentétben, (akik a Facebookon egymás torkának esnek bármilyen apróság miatt) nem tartják élet-halál kérdésnek a nagypoltikai versenyt. Az elégedetlenség apátiába fordul, pedig jobb lenne, ha megpróbálnának a pártoktól függetlenül valami újat létrehozni – magyarázta Teczár Szilárd. 

Máté Patrik, a Magyar Nemzet újságírója kitért arra, hogy bőven van mindenféle politikai nézetet, pártot támogató fiatal ismerőse. 

Nem igaz az a Winston Churchill-féle leképezés, hogy aki fiatal, az liberális, aki öreg, az konzervatív. Ez komplexebb téma

– vélekedett. Elmondása szerint a fiatalokat akarta megszólítani Fekete-Győr András, aki a baloldali előválasztáson csak 3,39 százalékot szerzett ellenzéki miniszterelnök-jelöltként. Az előválasztáson volt, aki azon siránkozott, hogy miért nincs elég fiatal, aki elmenne szavazni. Másik két jelölt pedig egymást próbálta bemocskolni, hogy melyikük hogy uszítja a fiatalokat. A politika részéről van egy olyan gondolat, hogy bevonják a fiatalokat a politikába, de a baloldali pártok eszközként próbálták használni őket – mondta Máté Patrik.

Borítókép: Kerekasztal-beszélgetés. A fotón balról jobbra: Dallman Kristóf elnökségi tag, HÖOK, Szalai Szabolcs, Index, Máté Patrik, Magyar Nemzet, Teczár Szilárd, Magyar Narancs, Heincz Barnabás, Hype&Hyper magazin, Balogh Gábor, Azonnali (Fotó: Krausz Andrea)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.