Tavaszig adott időt saját csapatának Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere, hogy finomhangolással véglegessé tegye az új lakossági parkolási rendszert. Az új szisztéma december eleje óta működik a kerületben, január 1-jétől élesedik, és a célkitűzések szerint tavasszal kell véglegessé válnia. Az érintettek az Erzsébetparkolás.hu oldalon tájékozódhatnak a részletekről.
Mint korábban megírtuk, Erzsébetváros 2020 augusztusában kezdett meg a fővárossal, a szomszédos kerületekkel, a BKK-val és a Budapest Közút Zrt.-vel egyeztetve egy új projektet, amely máris gondot okozott a kerületi lakosságnak.
A pilotprogramként folyó projekt lényege, hogy a forgalmi rend átterelésével megpróbálják Belső-Erzsébetváros, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területet minél inkább mentesíteni az autós forgalomtól. Mindez – amint arról az önkormányzat lapunkat korábban tájékoztatta – azért fontos, mert a jelentősen beépített kerületrészben nincs lehetőség újabb parkok vagy fasorok kialakítására, ezért a jobb levegő, a csendesebb, nyugalmasabb környezet a forgalom átalakításával hozható létre. A június 30-ig meghosszabbított projekt azonban már most, a próbaidőszakban okozott gondot a lakosságnak. A polgármester november 18-án közmeghallgatást tartott, amelyen kiderült, az eddigi átalakítások egyes kerületrészekben, például a Síp, a Holló és a Klauzál utcában éppen hogy a forgalom, a zaj és a légszennyezettség növekedését váltották ki. Niedermüller a közmeghallgatáson azt mondta, tudatában vannak annak, hogy még finomítani kell, ezen dolgoznak is, de végül is nincs olyan változtatás, amely során mindenkinek kedvező eredmény születik.
A parkolási rend átalakítása összefügg a forgalmi rend átterelésével, a cél ez esetben is az, hogy csökkenjen az átmenő autós forgalom. Azonban az ötlet felvet kérdéseket. A kizárólagos lakossági parkolók a szándék szerint egyszerre szolgálnák a helyben élők érdekeit és hozzájárulnának a környezeti terhelés csökkentéséhez.