Tanúmeghallgatással folytatódott a Pesti Központi Kerületi Bíróságon (PKKB) a Pillangó utcai 2016-os metróbaleset miatt indult büntetőperben a bizonyítási eljárás. Az eddigi ismeretek tükrében kijelenthető, hosszú és bonyolult bizonyítási eljárásra számíthatunk.
2016. december 5-én reggel az M2-es metró felszíni szakaszán az Örs vezér tere felől érkező metrószerelvény belecsúszott a Pillangó utcai megállóban várakozó másik szerelvénybe. Huszonegy utas megsérült. A felszíni vágányok az időjárás miatt csúszósak voltak, amit a metróvezetők jelentettek is az éjszakás forgalomirányítónak, aki úgynevezett ellenőrzött kézi vezetést rendelt el.
Az ügyben csak ennyi bizonyított – eddig. A metrós szakma pedig azóta is vitatja, hogy az éjszakás forgalomirányítót és az érkező metrószerelvény vezetőjét ültették a vádlottak padjára, a szakma szerint ők semmi esetre sem felelősek a bekövetkezett ütközés miatt.
De nézzük sorjában!
Az ügyészség a vádlottakat vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésének, valamint különösen nagy kárt okozó közérdekű üzem működése gondatlan megzavarásának vétségével vádolja az eljárásban.
A szerencsétlenség következtében az M2-es metróvonal forgalma hosszabb ideig szünetelt, 164 menet kimaradt, ezek pótlására 45 pótlóbuszt kellett beállítani. A forgalom szünetelése mintegy 94 ezer utast érintett. A vádirat szerint a vádlottak magatartásának következtében a metróközlekedésben jelentős mértékű zavar keletkezett, amely egyben különösen nagy mértékű, összesen 158 409 455 forint kárt is eredményezett.

Az ügyben 2020. november 27-én volt az első tárgyalás, ami mindössze öt percig tartott. Hogy miért?
– Mondja el, mit tud a balesetről!
– Én? Semmit.
– Nem maga volt szolgálatban a baleset idején?
– Nem.
– Akkor mit keres itt?
– Azt én sem tudom.
Ez a párbeszéd zajlott le az ügyet tárgyaló bírónő és a vádlottak padjára ültetett éjszakás forgalomirányító között az első tárgyaláson, amelyet ezek után a bírónő azonnal felfüggesztett, és a tárgyalást elnapolta 2021. februárra.