Abszurd a terézvárosi sebességkorlátozás

Harminc kilométer per órás sebességkorlátozást vezet be Terézváros polgármestere, amelyhez további budapesti kerületek is csatlakoznak majd. Úgy tudni, az új szabályozás betartását fizikai korlátokkal is biztosítani fogják. A korlátozás ellen többek között a Magyar Autóklub is tiltakozott.

2022. 08. 05. 6:23
20201008 Nagykanizsa Nagykanizsa több pontján intézkedik a Via Kanizsa Városüzemeltető Nonprofit Zrt. a balesetveszélyes helyzetek megelőzése érdekében, forgalmi rend változást vezettek be. Fotó: Szakony Attila SzA Zalai Hírlap ZH Képen: Tivolt Zsolt szereli fel a közlekedési táblákat Fotó: Szakony Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy kétmilliós városban nem lehet ilyen intézkedést bevezetni, előkészítés nélkül – emelte ki lapunk megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsanna, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke arra reagálva, hogy Terézváros polgármesterének legutóbbi bejelentéséhez – miszerint harminc kilométer per órás sebességkorlátozást tervez bevezetni a VI. kerületben – kiderült, hogy további kerületek is csatlakoznak. 

Az alelnök kifejtette, hogy bár a grazi példát említik a döntéshozók, ugyanakkor az egy háromszázezres város, és ott kétéves előkészítő munkálatok előzték meg a projektet. Hozzátette: úgy tudja, hogy egyébként a főváros dolgozik egy sebesség- és forgalomkorlátozási projekten, amit utcatípusokhoz kötnek, ezért ez így nincs is összhangban a mostani korlátozással. A kiszivárgó hírek szerint Terézvárosban a sebességkorlátozás minden olyan utcára ki fog terjedni, ahol nem jár valamilyen BKK-járat, és vélhetően az új szabályozás betartását fizikai korlátokkal is biztosítani fogják. 

 

Mindeközben az új tervnek feltüntetett VI. kerületi sebességkorlátozás nem most került napirendre. A Fővárosi Közgyűlésben már két évvel ezelőtt is felvetődött egy előterjesztés, amely az egyedi utcakijelölések helyett a teljes városra érvényes – csökkentett sebességű – zónák kijelölését javasolta: úgy tudni, a fő-, illetve BKV-járatok által érintett utakon általánosan az ötven kilométer per óra, a mellékutcákban harminc kilométer per óra, a lakópihenő övezetekben pedig húsz kilométer per óra sebességhatárral. Többek között a Józsefvárosban még idén elkészülnek az ideiglenes elemek a Magdolna utcában, a Népszínház utcában és a Csarnok negyedben.
Az intézkedés ellen a Magyar Autó­klub mellett a fővárosi Fidesz–KDNP-frakció is tiltakozott: úgy vélik, a szabályozások a kerület momentumos polgármesterének, Soproni Tamásnak az újabb látszatintézkedései. A Fidesz közösségi oldalán kiemelte azt is:

 A kapkodás helyett átgondolt döntésekre van szükség, hogy valóban csökkenjen Budapesten az amúgy is elviselhetetlen dugó!Nemrég egy másik, autósok elleni intézkedés is napvilágot látott. Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke továbbfejlesztette a dugódíj ötletét: okoseszközök segítségével olyan intelligens dugódíjat szorgalmaz Budapesten, ami követi a kocsi mozgását. Abban az esetben pedig, ha az ­autós torlódásba kerül, a dugódíj mértéke is megnő, tehát magasabb összeget kellene fizetnie. A Fidesz–KDNP budapesti frakciója erre úgy reagált, hogy intelligens dugódíj helyett intelligens bérezést javasolnak Budapest vezetőinek. 
Közleményükben nehezményezték, hogy „agyament elképzeléssel” állt elő Kanász-Nagy Máté, ugyanakkor – mint írták – „az ötlet ihletet adott nekünk is”, miszerint a városvezetők fizetése teljesítményük és munkájuk minősége szerint alakulhatna: a fővárosi közterületek szemetessége alapján csökkenhetne a közműcég vezetőjének bére, a csaknem egy évet csúszó Lánchíd-felújítás miatt tolódhatna ugyanennyit a felelős főpolgármester-helyettes fizetése is, a látszatintézkedéseket és PR-húzásokat pedig Monopoly-bankókkal kellene honorálni Karácsony Gergelynek.
A dugódíj bevezetéséről a Nézőpont Intézet elemzője, Pálfalvi Milán lapunknak kifejtette: a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, valójában csupán az autósoktól szedne be súlyos pénzeket. Hozzátette: a baloldal önjelölt társadalmi mérnököt játszik, amikor sarccal igyekszik kiszorítani az autósokat a városból, ez azonban nem találkozik a magyar emberek akaratával.

Borítókép: Harminc kilométer per órával fogunk a dugóban ülni (Fotó: Zalai Hírlap/Szakony Attila)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.