Ahogy azt írásunk első részében bemutattuk, Karácsony Gergely a több száz milliós kampánytámogatás ellenére elvesztette a baloldali előválasztás első fordulóját, majd a második kör előtt visszalépett Márki-Zay Péter javára. Utóbbi saját bevallása szerint ezzel egyidejűleg jelentkezett a 99 Mozgalomba, és átvette a Karácsonynak szánt plakátfelületeket.
Ezt követően a baloldali kampány fő háttérintézménye Márki-Zay Mindenki Magyarországa Mozgalma lett, a 99 Mozgalom pedig gyakorlatilag eltűnt a színről. Karácsony egyébként formálisan a harmadik volt a baloldal közös listáján, de végül nem vette át a parlamenti mandátumát.
Mindeközben a 99 Mozgalomról sokáig, egészen a választásokat megelőző utolsó hetekig nem lehetett hallani. 2022. március 22-én mutatta be Anonymus egy videóban, hogy Karácsony Gergely nyári előválasztási kampányát az a Patek Gábor szervezte, aki a baloldali vezetésű III. kerület akkoriban kirobbant korrupciós botrányának az egyik főszereplője.
Egy 2021. augusztus 26-i e-mail szerint Patek a Key Price Kft. nevében eljárva kért ajánlatot és elérhető felületlistát száz óriásplakát elhelyezésére. Patek azt írta, hogy megrendelőként a Párbeszéd Magyarországért Pártot tüntessék fel, ám felhívta a figyelmet arra, hogy a végfelhasználó a 99 Mozgalom lesz, „amely jelenleg nem jogi személy”.
Az üzlet meg is valósult, hiszen Anonymus az erről szóló számlát is mellékelte. A JCDecaux Hungary Zrt. által kiállított bizonylat szerint a 123 hirdetési felületért Karácsonyéknak csupán 5,2 millió forintot kellett fizetni, hiszen az 51 millió forintos árból a Key Price Kft. közel 46 millió forint engedményt kapott.