Miközben Karácsony Gergely főpolgármesterré választása óta folyamatosan forráshiányra panaszkodik, és a főváros csődjét vetíti előre, addig a hivatala jelenleg is szórja a közpénzt. Ráadásul olyasmire, aminek semmi köze a városvezetési teendőkhöz. Nyilvánosan elérhető dokumentumok szerint csak az elmúlt három hónapban több, mint másfél millió forintot költöttek Karácsony és a Városháza Facebook-oldalainak a népszerűsítésére. Utóbbira közel egymillió forintot fordítottak augusztus eleje és október vége között, a főpolgármester közösségimédia-oldalát pedig mintegy hatszázezer forintból hirdették ebben az időszakban. Mindezt a pandémiás időszakot követő nehéz gazdasági helyzetben, amit jelenleg a háborús infláció is tetéz.
Míg semmi jele annak, hogy Karácsony Gergely sajnálta volna a saját PR céljaira kiadni az említett összegeket, a karácsonyi díszkivilágítást például már közel sem tartja olyan fontosnak. Olyannyira nem, hogy a minap döntött arról a baloldali többségű Fővárosi Közgyűlés, hogy az idei ünnepi időszakban szakítanak a hosszú évtizedek óta követett hagyománnyal, amivel azonban mindössze 28 millió forintot – vagyis a főváros büdzséjéhez képest elhanyagolható összeget – terveznek megspórolni.