Csárdi Antal napirend előtti felszólalásában gyávának nevezte a kormány, amely szerinte nem meri megkérdezni az embereket arról, hogy Magyarország akkumulátorgyarmattá váljon-e.
Az LMP képviselője azt hangoztatta, hogy a kabinet a magyar termőföldek, a levegő és a vizek védelme helyett a külföldi multinacionális cégek érdekei mellett tette le a voksát. Csárdi Antal szerint az akkumulátorgyárak nemcsak a környezetet teszik tönkre, de mivel adót sem fizetnek, végeredményben anyagi hasznot sem hoznak hazánknak.
Koncz Zsófia válaszában emlékeztetett: az LMP pár éve még maximálisan támogatta, hogy az elektromos autókra át kell térni, és az akkumulátorgyártás egy fontos dolog, ám mára valamiért megváltozott az álláspontja.
Az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: a járműipar több száz ezer magyarnak ad munkát, az akkumulátorgyártásért pedig komoly nemzetközi verseny zajlik, maga Frans Timmermans, a zöldmegállapodásért felelős uniós biztos is az elektromos akkumulátorgyártásra szólította fel az Európai Uniót. – Ma Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban, Nagy Britanniában, Olaszországban, Svédországban, Spanyolországban működnek akkumulátorgyárak, várhatóan a huszonhét tagállam felében lesz kifejezetten lítium-ionos akkumulátorokat gyártó üzem - mondta az államtitkár.
Idézte az LMP korábbi álláspontját, miszerint a párt, „az elektromos autók, a megújuló energia, a zöldfordulat, az okoseszközök és az okosvárosok korszakának a nyerteseivé akarja tenni a magyar embereket”. – Kérem képviselő urat, hogy térjenek vissza erre a vonalra – zárta szavait Koncz Zsófia.
Borítókép: Koncz Zsófia (Fotó: Máthé Zoltán)