A Magyar Autóklub cáfolja Karácsonyt

A Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanánk szükségesnek − hangsúlyozta megkeresésünkre Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint fogalmazott, a minden elemében manipulatív „lakógyűlés” döntését nem tartják legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.

2023. 08. 11. 4:50
Fotó: Origo/Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról 

− hangsúlyozta megkeresésünkre Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint ismert, múlt héten, a Lánchíd újbóli átadásán kérdésünkre a főpolgármester úgy fogalmazott: „az autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat”, majd hozzátette: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.

A Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke most lapunknak hangsúlyozta, hogy észszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.

Kiemelte, hogy

a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek. Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.

− A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter − részletezte a szakjogász. Úgy látja, hogy a Szabadság és az Árpád híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.

Kiemelte ugyanakkor:

a minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.

A múlt heti átadáson a főpolgármester lapunknak arról is beszélt, hogy még mindig várják a kormány hatmilliárd forintos támogatását a Lánchíd felújítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot. Pár hónappal ezelőtt a Fővárosi Közgyűlésben Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője napirend előtti felszólalásában lejátszotta a főpolgármester korábbi szavait, a költségvetésről szóló vitában pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának Karácsony Gergely által aláírt határozatából idézett, amely arról szól, hogy a lehető leghamarabb újra meg kell nyitni a Lánchidat az autóforgalom előtt. A fővárosi Fidesz szerint Karácsony a lezárás fenntartásával saját maga szegi meg a megállapodást, emiatt esik el a főváros hatmilliárd forint állami támogatástól.

Mint arról korábban írtunk, folyamatos csúsztatások voltak a Lánchíd rekonstrukciója körül. Pár hónapja hosszabb posztban büszkélkedett a közösségi oldalán Karácsony Gergely a Lánchíd felújításáról, azt azonban már nem említette meg, hogy az előző városvezetés által megálmodott rekonstrukció csökkentett műszaki tartalommal és jelentős késéssel kezdődött meg.

Borítókép: Lánchíd (Fotó: Origo/Csudai Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.