A Lánchíd lezárása elfogadható szakmai indokok nélkül nemcsak az autósokra, hanem Budapest lakosságára is káros következményekkel jár, kontraproduktív. Szégyenletes, hogy ennek a prekoncepció által vezérelt döntésnek egy olyan demagóg kérdésfeltevéssel ágyazott meg a főváros vezetése, hogy „Akar-e ön dugóban közlekedni?” Nyilván senki sem akar.
Reméltem, de tévedtem, amikor azt hittem, hogy mégsem kerül sor a legdrasztikusabb döntésre, az autósok előli teljes lezárásra. Az a legszomorúbb, hogy a fővárosnak soha nem volt érdemi válasza az alábbi szigorúan szakmai ellenérvekre.
Még a kampányidőszakban megküldtem kérésükre észrevételeimet, de ezek megjelentetése, a nyilvános közzététele csak 24 órával a főpolgármesteri győzelmi jelentés kihirdetése előtt történt meg.
A Lánchíd forgalmi rendjének szabályozásakor nem elszigetelten csak a Lánchíd és közvetlen környezete, hanem az egész főváros forgalmi adottságait, a személygépkocsi forgalom előli lezárásnak Budapest egészére gyakorolt hatását kell értékelni. A gyakran hivatkozott Prágában a hidak ötszáz méterenként követik egymást, viszont Budapesten az Erzsébet híd kilencszáz méterre, a Margit híd majdnem két kilométerre van a Lánchídtól.
A Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. az Útügyi Lapokban 2015-ben megjelent Széchenyi Lánchíd és a várhegyi alagút felújítása című tanulmányában részletesen elemezte a kérdést: „A kerülő útra kényszerülő gépjárművek naponta 29 ezer járműkilométerrel és 1100 járműórával növelik a közúti járműforgalom teljesítményét.” Tehát napi csaknem harmincezer kilométer a többletúthasználat Budapesten a zöldítés érdekében!
A Széchenyi Lánchídnak ma napi 27 700 járműegység az áteresztő képessége, amelynek túlnyomó része a lezárás miatt a többi hídra terelődik át, miközben hamarosan elkerülhetetlenné válik az Árpád híd és Petőfi híd felújítása. Budapest az észak–déli tengely mentén 28 kilométer kiterjedésű, viszont a város hídjai egy nyolc kilométeres zónán belül vannak, és ebbe a térségbe mindenképpen be kell hajtania annak, aki át akar kelni a Dunán, viszont a Lánchíd lezárásával a belvárosban körülbelül három kilométernyi szakasz átkelési lehetőség nélkül marad.