Füstbe ment Karácsony Gergely terve, már a levegőt is rontják a főpolgármester intézkedései

A karós biciklisávok miatt nem a kerékpárosok, hanem a forgalmi dugók száma és a légszennyezettség ugrott meg jelentősen Budapesten.

2023. 09. 06. 7:20
biciklisáv
20230724 Budapest Kerékpársáv az Üllői úton Fotó: Mirkó István MI Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatalmas dugókkal, feszült sofőrökkel és rossz levegőminőséggel kezdődött az ősz, és ezzel együtt a tanév is Budapesten, hála a főpolgármesternek – írta a Metropol. Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a zöld karókkal elválasztott biciklisáv jelentősen megnehezíti a közlekedést, ráadásul kihasználatlan, ahogy a szintén dugóban álló Nagykörúton is az. Karácsony Gergely célja egyébként az lett volna, hogy minél többen váltsanak négyről két kerékre. A főpolgármester számára így jó ötletnek tűnt, hogy a Váci és az Üllői úton a szélső sávokat bicikliúttá alakítsák, és zöld műanyag karókkal válasszák el a forgalomtól. 

 

A hatsávos Üllői út így négysávosra szűkült, aminek az lett a vége, hogy a karós sávokat főleg motorosok használják, viszont folyamatos a dugó és ezzel együtt jelentősen romlott a levegő minősége.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatain jól látható, hogy az iskolakezdés napján mennyire kiugró a károsanyag-kibocsátás.

Forrás: Met.hu

A mért adatok alapján az is kiderül, hogy a szén-monoxid a szokványos 400-ról 770-re ugrott a tanévkezdés napján, míg a nitrogén-oxidok mennyisége is az egekbe szökött, nagyjából ötszörösére, ezek a gázok a legveszélyesebb légszennyező vegyületek közé tartoznak. 

A káros anyagok hozzájárulnak a szmog és a savas esők kialakulásához, amelyek környezeti problémákat okoznak. Emellett irritálhatják a szem kötőhártyáját, a légutakat és hozzájárulhatnak légzőszervi problémák kialakulásához, például asztmához vagy krónikus hörghuruthoz. 

Karácsony Gergelyék döntésének eredményeként a 100E repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében. A problémára nemrégiben Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is felhívta a figyelmet, jelezve, hogy a reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, ám az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok. Véleménye szerint a védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak.

Borítókép: Karós biciklisávok Budapesten (Fotó: Mirkó István)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.