Hatalmas dugókkal, feszült sofőrökkel és rossz levegőminőséggel kezdődött az ősz, és ezzel együtt a tanév is Budapesten, hála a főpolgármesternek – írta a Metropol. Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a zöld karókkal elválasztott biciklisáv jelentősen megnehezíti a közlekedést, ráadásul kihasználatlan, ahogy a szintén dugóban álló Nagykörúton is az. Karácsony Gergely célja egyébként az lett volna, hogy minél többen váltsanak négyről két kerékre. A főpolgármester számára így jó ötletnek tűnt, hogy a Váci és az Üllői úton a szélső sávokat bicikliúttá alakítsák, és zöld műanyag karókkal válasszák el a forgalomtól.
Füstbe ment Karácsony Gergely terve, már a levegőt is rontják a főpolgármester intézkedései
A karós biciklisávok miatt nem a kerékpárosok, hanem a forgalmi dugók száma és a légszennyezettség ugrott meg jelentősen Budapesten.

A hatsávos Üllői út így négysávosra szűkült, aminek az lett a vége, hogy a karós sávokat főleg motorosok használják, viszont folyamatos a dugó és ezzel együtt jelentősen romlott a levegő minősége.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatain jól látható, hogy az iskolakezdés napján mennyire kiugró a károsanyag-kibocsátás.

A mért adatok alapján az is kiderül, hogy a szén-monoxid a szokványos 400-ról 770-re ugrott a tanévkezdés napján, míg a nitrogén-oxidok mennyisége is az egekbe szökött, nagyjából ötszörösére, ezek a gázok a legveszélyesebb légszennyező vegyületek közé tartoznak.
A káros anyagok hozzájárulnak a szmog és a savas esők kialakulásához, amelyek környezeti problémákat okoznak. Emellett irritálhatják a szem kötőhártyáját, a légutakat és hozzájárulhatnak légzőszervi problémák kialakulásához, például asztmához vagy krónikus hörghuruthoz.
Karácsony Gergelyék döntésének eredményeként a 100E repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében. A problémára nemrégiben Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is felhívta a figyelmet, jelezve, hogy a reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, ám az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok. Véleménye szerint a védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak.
További Belföld híreink
Borítókép: Karós biciklisávok Budapesten (Fotó: Mirkó István)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Csaláshoz használják a Belügyminisztérium nevét, hajtóvadászátot indított a rendőrség
A tárca fokozott figyelmet kér minden érintettől.

Tovább hergel a baloldali média Majka ügyében
Orbán Balázs szerint a kormányellenes portálokak is be kellene látnia, ami sok az sok.

Tovább csúszhat a Nagykörút felújítása
A BKK egy lapunknak információkat adó munkatársa szerint a Nagykörút fejlesztése már csak 2029 után lehet reális cél, jelenleg a tervezésre sincs elég pénz.

Egy egész kerület sorsa a tét
Az önkormányzat kedd délutáni döntésén múlik, hogy Ferencváros élhető marad, vagy Puzsér Róbert kedvéért bulinegyed lesz belőle.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Csaláshoz használják a Belügyminisztérium nevét, hajtóvadászátot indított a rendőrség
A tárca fokozott figyelmet kér minden érintettől.

Tovább hergel a baloldali média Majka ügyében
Orbán Balázs szerint a kormányellenes portálokak is be kellene látnia, ami sok az sok.

Tovább csúszhat a Nagykörút felújítása
A BKK egy lapunknak információkat adó munkatársa szerint a Nagykörút fejlesztése már csak 2029 után lehet reális cél, jelenleg a tervezésre sincs elég pénz.

Egy egész kerület sorsa a tét
Az önkormányzat kedd délutáni döntésén múlik, hogy Ferencváros élhető marad, vagy Puzsér Róbert kedvéért bulinegyed lesz belőle.