A győri Audi elnöke szerint a magyarok sok mindent jól és helyesen csinálnak

A német Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke négy éve dolgozik Magyarországon, így tisztában van az itteni általános hangulattal, ezért sem érti, miért tüntetik fel rossz színben a magyarokat a nemzetközi médiában. Alfons Dintner többek között a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjéről, az emberszabású robotokról és a kormánnyal való kapcsolatáról is beszélt a vele készült interjúban.

Forrás: vg.hu2023. 12. 07. 22:38
ORBÁN Viktor; Dintner, Alfons
Gyõr, 2020. június 15. Orbán Viktor miniszterelnök (b) és Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnök a gyõri Audi-gyárban 2020. június 15-én. Orbán Viktor kormányfõ a jármûgyár három mûszakra átállása alkalmából Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kíséretében látogatást tett a gyárban. MTI/Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a Világgazdaságnak adott interjújában a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjéről, – amit Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztertől vett át – azt mondta, hogy annak is örült, hogy érdemesnek tartották a kitüntetésre.

Vállalatként sok mindenre vagyunk büszkék, ez eredményeinket nyugodtan ki tudjuk tenni a kirakatba – valószínűleg inkább ezeknek szólt ez az elismerés, kevésbé az én teljesítményemnek.

– fogalmazott.

Négy éve dolgozik Magyarországon ez idő alatt túlnyomó részben itt is élt ezért tisztában van az általános hangulattal, amelyet külföldön gyakran tévesen, mondhatni, rossz fényben tüntetnek fel. Véleménye szerint 

a magyarok sok mindent jól és helyesen is csinálnak, és úgy gondolja, hogy ennek az ábrázolása a nemzetközi médiában nem felel meg a magyarországi valóságnak

– hangsúlyozta. Hozzátette: kijelenthetem, hogy a magyarok lelkesek, jól tájékozottak és képesek önálló döntéseket hozni.

A külföldi médiában sokszor mégis egy másik képet alakítanak ki a magyarokról, melyet egyoldalúan és méltánytalanul tálalnak.

– mondta.

Robotokat jelenleg a műszakilag rendkívül komplex és termékeink balesetbiztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű munkafolyamatoknál alkalmazunk. Vagy olyan munkáknál, amelyek a szem jelentős igénybevételével járnak, vagy fizikailag az ember számára megerőltető – mondta a az Audi gyárban lévő robotokról. Hozzátette: Bármiről legyen is szó, az egyik legfőbb szempont nálunk a kollégáink egészsége.

A digitalizáció korszakát éljük, ezért mi is ennek megfelelően tervezzük a jövőt. Bizonyos, főleg ismétlődő, monoton tevékenységeket digitalizáltunk eddig. 

Nem teljesen elképzelhetetlen az sem, hogy a közeljövőben emberszabású robotokat foglalkoztatunk majd.

Mindezek ellenére továbbra is előnyben részesítjük a felelősségteljes, gondolkodó embereket a gépekkel szemben – fejtette ki Alfons Dintner, mikor a robotizációról kérdezték.

Túlzás lenne azt állítani, hogy minden nap értekezünk, de tényleg kiváló a kapcsolatunk a magyar kormánnyal. Leginkább azért, mert ugyanazok a céljaink. Fontosnak tartjk a munkahelyek megőrzését, a kutatás-fejlesztést és az alkalmazott technológia korszerűsítését, a környezetvédelmet, valamint a fenntarthatóságot. Rendszeresen beszélünk ezekről a közös pontokról.

Nem titok az sem, hogy az Audi termelési volumene és szolgáltatási portfóliója immár 

nyolc százalékát adja a magyar exportkivitelnek,

 így meghatározó szereplői vagyunk a hazai gazdaságnak – mondta, mikor a kormánnyal való kapcsolatáról kérdezték.

Azt is megkérdezték az Audi Hungaria igazgatóságának elnökétől, mit érzett akkor, amikor az Audi Hungaria Független Szakszervezet két elnökségi tagját közokirat-hamisítás és hűtlen kezelés gyanújával elvitték.

Alfons Dintner kihangsúlyozta, hogy a szakszervezet gazdálkodásában és döntési folyamataiban az Audi Hungariától független jogi személy. Sokan azonban összemossák a vállalatunkkal, mivel az itt dolgozók tagdíjaiból befolyt pénzével gazdálkodik – tette hozzá. 

Valójában a befolyt tagdíjak az Audi Hungaria Független Szakszervezet vagyonát képezik, és ezzel ők szabadon rendelkeznek, arra fordítják, amire akarják. Ahogy a munkatársainkat, úgy minket is letaglózott a hír. Az ismereteink szerint a szakszervezeten belül már egy jó ideje érezhető volt a feszültség a nyomozás miatt. Mivel azonban bírósági ítélet egyelőre még nem született, ezen a ponton nehéz lenne bármit is kijelenteni. Mi felajánlottunk a segítségünket a nyomozóhatóságoknak, hogy minél hamarabb sikerüljön felderíteni ezt az esetet, mivel továbbra is szükségünk van egy erős szakszervezetre, tárgyalópartnerre, olyanra, amelyik nem keveredik ilyen helyzetbe – fogalmazott.

A kínaiakra úgy gondolok, mint ellenfélre a sportban, akikkel megmérkőzünk. Továbbra is szívesen dolgozunk velük közös projekteken, amelyekből nem csak mi, de a vevőink is profitálhatnak. Én tehát nem fenyegetésként, hanem 

lehetőségként, partnerként tekintek rájuk

– mondta arra a kérdésre, hogy mit gondol a kínai márkák térhódításáról.

Érdemes egyébként megnézni, hogy náluk hogyan működik a verseny, milyen megoldásokat hoztak versenyképességük megőrzése és növelése érdekében, lehet tőlük tanulni – tette hozzá.

Az Audi elsősorban termelővállalatként működik Magyarországon, ahol 

eddig 12 milliárd eurót fektettünk be, és törekszünk a munkahelyek megőrzésére.

 A beruházási hányadunk állandó, más külföldi cégekről viszont nem mondható el ugyanez – válaszolta arra a felvetésre, hogy Német oldalról többször elhangzott, hogy a magyar kormány megpróbálja kiszorítani a német multinacionális vállalatokat Magyarországról.

A magyar kormánnyal vállalatunk kölcsönösen előnyös együttműködést teremtett meg, melyből nem csak az Audi Hungaria Zrt., hanem a magyar autóipar többi szereplője és a magyar emberek is profitálnak. Sőt, a régió és Győr városa is a nyertesek közé tartozik – tette hozzá.

A fosszilis tüzelőanyagok felhasználásának csökkentése világviszonylatban észszerű döntés. Egyértelműen kijelenthetjük, hogy a jövő az elektromos hajtásé. Azonban a villamos járművek átütő sikere a hatótávolság növelésétől is függ, és egyelőre bizonyos országokban a hideg időjárás is kihívások elé állítja az akkumulátort. 

Az Audi Hungaria belső égésű és elektromos hajtású technológiákban egyaránt gondolkodik,

 de a jövőben mi is inkább az utóbbira fektetjük a nagyobb hangsúlyt – fejtette ki az elektromos átállással kapcsolatban.

Az elektromobilitás akkumulátorgyártás nélkül nehezen elképzelhető, ebből kiindulva mi üdvözöljük azokat a gyárakat, amelyek Magyarországon létesítenek üzemeket. Szükség van az Európába megtelepedő akkumulátorgyártókra.

– mondta.

Borítókép: Orbán Viktor és Alfons Dintner (Fotó:MTI/Koszticsák Szilárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.