– Az Európai Parlament tavalyi utolsó plenáris ülésén nagy többséggel szavazta meg az ön által kidolgozott jelentést. Mit tartalmaz a dokumentum, és miért jelentős lépés, hogy azt elfogadták?
– Az év végén elfogadott jelentés többéves munka eredménye. Célja az, hogy valós képet nyújtson az oktatás helyzetéről a fejlődő országokban, és cselekvésre ösztönözze az uniót. Ennek érdekében számos tényfeltáró út mellett intenzív konzultációt folytattunk afrikai partnerekkel Ghánából, Ruandából és Zambiából, hogy csak néhányat említsek. Köztük vannak olyan egyházi személyek, akik maguk is részt vesznek oktatási intézmények fenntartásában. Látni kell, Afrikában az ilyen egyházi fenntartású intézmények jelentik az oktatás negyven százalékát. Az elmúlt években emellett több közmeghallgatást tartottunk az Európai Parlamentben szakértők bevonásával, afrikai előadók részvételével. Fontosak voltak továbbá a nemzetközi intézményektől, például ENSZ-szervezetektől kapott visszajelzések is. Ezek mind hozzájárultak egy reális kép kialakításához.