Budapest Közút az elmúlt évben – a főváros vezetésének döntése alapján – csupán 281 millió forintot fordíthatott útfelújításra, szemben a korábbi évek 2-3 milliárdos keretével.
Amíg 2020-ban bruttó 3,3 milliárd forintot, 2021-ben bruttó 2,2 milliárd forintot, 2022-ben pedig bruttó 3,2 milliárd forintot költött, addig tavaly mindössze bruttó 281 millió forintot fordított az utak állapotának javítására Karácsony. Ezzel párhuzamosan kátyúzásra nagyjából ugyanannyit költött a főváros három éven át, majd tavaly kiugróan többet (2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot), de ha közben az utak felújítása elmarad, akkor azok általános állapota romlik, és egyre több lesz a kátyú.
A kátyúból sok van, a buszok is lassulnak
Nemcsak az autósok életét nehezítik a rossz utak, hanem a tömegközlekedésben utazókét is, Karácsonyék először járatritkítással akarták áthidalni a problémát, gondolván kevesebb lesz a panasz, ha csak a kátyúk maradnak az utakon, busz viszont nem lesz, ami belehajtson.
Utóbb a főpolgármester a kialakuló ellenállás miatt kénytelen volt visszavonni a járatritkításokat, azonban a buszok így is lassabban tudnak csak közlekedni a katasztrofális minőségű fővárosi utakon. A menetidők ezzel nőnek, és a közösségi közlekedés veszít versenyképességéből.
Persze az autósok sincsenek könnyű helyzetben, ha a kátyúkkal tarkított utakon haladva célba is érnek, parkolót tuti nem találnak. Pláne, ha Karácsony a parkolók helyére biciklitárolókat építtet majd. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, a főváros új pályázata szerint ugyanis előnyt jelent, ha a tárolók a parkolóhelyek helyére kerülnek, ezzel is csökkentve a gépjárműveknek fenntartott helyek számát az adott kerületben.