Budapest Közút az elmúlt évben – a főváros vezetésének döntése alapján – csupán 281 millió forintot fordíthatott útfelújításra, szemben a korábbi évek 2-3 milliárdos keretével.
Amíg 2020-ban bruttó 3,3 milliárd forintot, 2021-ben bruttó 2,2 milliárd forintot, 2022-ben pedig bruttó 3,2 milliárd forintot költött, addig tavaly mindössze bruttó 281 millió forintot fordított az utak állapotának javítására Karácsony. Ezzel párhuzamosan kátyúzásra nagyjából ugyanannyit költött a főváros három éven át, majd tavaly kiugróan többet (2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot), de ha közben az utak felújítása elmarad, akkor azok általános állapota romlik, és egyre több lesz a kátyú.
A kátyúból sok van, a buszok is lassulnak
Nemcsak az autósok életét nehezítik a rossz utak, hanem a tömegközlekedésben utazókét is, Karácsonyék először járatritkítással akarták áthidalni a problémát, gondolván kevesebb lesz a panasz, ha csak a kátyúk maradnak az utakon, busz viszont nem lesz, ami belehajtson.
Utóbb a főpolgármester a kialakuló ellenállás miatt kénytelen volt visszavonni a járatritkításokat, azonban a buszok így is lassabban tudnak csak közlekedni a katasztrofális minőségű fővárosi utakon. A menetidők ezzel nőnek, és a közösségi közlekedés veszít versenyképességéből.
Persze az autósok sincsenek könnyű helyzetben, ha a kátyúkkal tarkított utakon haladva célba is érnek, parkolót tuti nem találnak. Pláne, ha Karácsony a parkolók helyére biciklitárolókat építtet majd. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, a főváros új pályázata szerint ugyanis előnyt jelent, ha a tárolók a parkolóhelyek helyére kerülnek, ezzel is csökkentve a gépjárműveknek fenntartott helyek számát az adott kerületben.
Sajnos Karácsony Gergelynek nem ez az egyetlen ötlete, hogyan nehezíthetné még meg az itt lakók életét, legutóbbi párizsi utazása alkalmával például nagyon megtetszett neki az a városfejlesztési ötlet, hogy megháromszorozza a nagy autók, terepjárók parkolási díját. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, a főpolgármester szerint abban ugyan van némi logika, hogy a városra kevésbé ártalmas, zéró kibocsátású autók ingyen parkolhassanak. „Na de abban, hogy a naponta ingázó, kamu zöld rendszámos autók még ingyen is foglalják a parkolóhelyeket, abban mi a logika?” – tette fel a kérdést közösségi oldalán, majd arról érdeklődött, mit szólnának a budapestiek ahhoz, ha népszavazással dönthetnének a kérdést illetően.