Karácsonyék a pénz miatt támadják a gigaplakátokat

A közös képviselő szerint ellehetetlenülhet a társasházak felújítása, ha megtiltják a gigaplakátok kihelyezését. Az önkormányzat ugyanis rendkívül korlátozottan támogatja az épületek rekonstrukciós munkálatait, a lakók pedig önerőből képtelenek előteremteni a szükséges forrásokat.

2024. 03. 13. 15:04
KARÁCSONY Gergely
Budapest, 2024. február 10. Karácsony Gergely fõpolgármester beszédet mond budapesti kampányindító rendezvényén az Eötvös10 Mûvelõdési Házban 2024. február 10-én. MTI/Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Van olyan belvárosi ingatlan, amelynél a tető, a kémény, a lift, a gázvezeték, a homlokzat és a lépcsőházak felújítását is a gigareklámokból származó bevételekből újították fel. Ugyanis sem a helyi, sem pedig a fővárosi önkormányzat nem adott támogatást a társasháznak Kádár Dezső közös képviselő elmondása szerint.

Több házunkon is van reklám, amit azért helyeztünk el a homlokzaton, hogy a befolyó összegekből rekonstrukciókat végezzünk el, ugyanis más érdemi bevételi forrása nincs a társasházaknak. A kevésbe frekventált, nem főútvonalak mellett elhelyezkedő ingatlanoknak esélyük sincs a felújítások elvégzésére

– emelte ki Kádár Dezső. Hozzátette: évtizedeket késhet az ingatlanok felújítása, hogyha valóban illegálissá teszi az önkormányzat a gigaplakátok kihelyezését. Sok helyen a közös költségek sem emelhetők tovább, mert a lakásokban élők jó része nyugdíjas, akik korlátozott összegekből gazdálkodnak. 

Ugyanakkor a közös képviselő szerint a belvárosi házak renoválásával hatalmas, évtizedes lemaradásban vannak a kerületek. A rendszerváltáskor a házakat siralmas állapotban privatizálták, az állapotuk pedig azóta is folyamatosan romlott, betudhatóan annak, hogy sok helyen nem sikerült érdemi felújításokat végezni. 

A privatizáció után mind a kerületek, mind pedig a főváros részéről pályázati hullám indult meg, azonban ezek a támogatási formák néhány év alatt elkoptak, a házak pedig magukra maradtak

– jelezte a közös képviselő. Felidézte: a fővárosi önkormányzat azután vált a gigareklámok ellenségévé, hogy nem volt belőlük bevétele. A korábbi években az állványzatra helyezték el a plakátokat, ezek után pedig a lakóházaknak a közterület-használati engedélyekért fizetni kellett a fővárosnak.

Később kitaláltuk, hogy ha a telekhatáron belül az épület legszélesebb pontjától való kilógás nélkül el tudjuk helyezni ezeket a molinókat, akkor nem kell az önkormányzattól engedélyt kérni. Miután pedig nem volt bevétele az önkormányzatnak, hirtelen problémái lettek az óriásplakátokkal

– mutatott rá Kádár Dezső. Véleménye szerint rengeteget segítene a társasházak helyzetén, hogyha az idegenforgalmi vagy turisztikai alapból kompenzálnák őket, mivel Budapestre rengeteg turista továbbra is azért érkezik, hogy az épületek külső homlokzatait csodálja.

 

Képmutató Karácsony

Korábban Karácsony Gergely többször is arról írt a közösségi oldalán, hogy a főváros rendeletének hatására sorra tűnnek el a városképet elcsúfító gigaplakátok Budapestről. A főváros ugyanis közterületek tulajdonosaként egy rendeletben megtiltotta a hatalmas reklámok kihelyezését.

Most szólok: aki a bírósági döntés ellenére sem szereli le az illegális épülethálóit, azokat én saját kezemmel fogom elvágni

– közölte a főpolgármester.

Mindeközben tízemeletnyi reklámfelületet ad bérbe az önkormányzat Kelenföldön, annak ellenére, hogy a főpolgármester intenzív kampányba kezdett a fővárosban található óriásplakátok ellen.

 

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.