Alapjaiban változik meg az elektronikus közigazgatáshoz fűződő viszonyunk a Digitális Állampolgárság Program szeptember 1-jei indulásával. Az e-ügyintézést szolgáló applikáció nem csak korszerű felhasználói élményt nyújt, célja, hogy személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában akár otthonunk kényelméből, vagy utazás közben is intézhessük ügyeinket. A Digitális Állampolgárság Program új megközelítést hoz: a lakosság leggyakoribb élethelyzeteihez igazodva, úgynevezett életesemény alapon közelíti meg az ügyintézést.
Az alkalmazás segítségével első körben néhány ügyet fogunk tudni elintézni, ezt követően pedig fokozatosan új funkciókkal bővül majd. A tervek szerint 2025-től már a leggyakrabban előforduló élethelyzetekhez, a gyermekszületéshez és az autóvásárláshoz kapcsolódó ügyeinket mind elintézhetjük okostelefonon keresztül. Mindezt úgy, hogy az applikáció végig vezeti a felhasználót mindazokon a lépéseken, amelyek az adott ügy során előfordulnak.
A DÁP applikáció használata ugyanakkor önkéntes lesz, a már jólismert ügyintézési lehetőségek továbbra is megmaradnak. Az Android és iOS operációs rendszer alatt működő applikáció fejlesztése folyamatban van, amelyet 2023-ban egy széles körű, a hazai felhasználók igényeit feltérképező kutatássorozat előzött meg. Ennek eredményeit is felhasználva alakult ki a jogszabályi környezet, az év végéig pedig megvalósulhatott a mobilalkalmazásba épülő szolgáltatások első verziójának publikálása – mindezekről Both András, a Digitális Magyarország Ügynökség DÁP megvalósításáért felelős vezérigazgató-helyettese nemrégiben adott részletes interjút a ComputerTrends-nek.