A ceglédi közgyűlés még az előző Fidesz–KDNP-s polgármester hivatali idejében, 2016. június 23-án döntött arról, hogy pályázatot nyújt be a Versenyképes Közép-magyarországi operatív programhoz a település Északi Ipari-Kereskedelmi Övezetének bővítésére. A projekt összege 500 millió forint volt, amihez önrészt sem kellett vállalni. A beadott pályázatban az önkormányzat vállalta az ipari terület könnyű közúti megközelíthetőségének biztosítását infrastrukturális fejlesztések révén, teljesen közművesített telkek kialakítását, valamint szolgáltatóház építését és működtetését. A pályázatot a város 100 százalékos önkormányzati tulajdonában lévő gazdasági társaság, a Ceglédi Városfejlesztési Kft. előkészítésében nyújtották be. Az önkormányzat 2017-ben nyert a pályázaton, így elkezdődhetett a tervezési szakasz.
A projekt tervezési fázisában az útépítés, a magasépítés, a csatornarendszer, az elektromos és távközlési hálózat tervei, tervezői költségvetései 2019 második felére elkészültek. A piaci ár pontos feltérképezése érdekében az önkormányzat elkészítette a közbeszerzési eljáráshoz szükséges dokumentációt, amit az európai uniós források felhasználásáról szóló jogszabályoknak megfelelően a közreműködő szervezet jóváhagyott.
Változott a terv
A közbeszerzést 2019 végén írták ki, miután megkezdte munkáját a baloldal által támogatott Csáky András vezette önkormányzat, de tudomásunk szerint csak az útépítésre érkezett be érvényes ajánlat, a többi munkára 2020 januárjában újabb eljárás indult. Az útépítést a Colas Út Építőipari Zrt. nyerte el, amely meg is kezdte a beruházást 2020 nyarán. Az építőipari árak ekkorra már olyan mértékben növekedtek, hogy a projekt sikeres megvalósulása ellehetetlenült volna, ezért Földi László KDNP-s országgyűlési képviselő közbenjárásával sikerült elérni, hogy újabb támogatás érkezzen. 2020 júliusában további 150 millió forinttal, 650 millió forintra emelkedett a beruházás teljes költségvetése. Időközben a beruházás műszaki tartalma is csökkent, a szolgáltatóház megépítését elvetették.