Élelmiszer-biztonsági kampány indul Magyarországon

Az élelmiszerek ára és íze mellett az élelmiszer-biztonság a harmadik fő tényező, amit vásárláskor mérlegelnek a fogyasztók. Az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) a fogyasztói tudatosság növelése érdekében „Safe2Eat” néven 18 országban indít átfogó kampányt, amelybe Magyarország a Nébih szakmai támogatásával kapcsolódik be.

2024. 06. 06. 10:29
bolt, élelmiszer, bevásárlás Fotó: pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Becslések szerint percenként 44, vagyis Európában éves szinten 23 millió ember érintett élelmiszer-eredetű megbetegedésben, amelyek közül átlagosan mintegy 4700 eset bizonyul végzetesnek. A szakemberek szerint a megbetegedések jelentős hányada a háztartások helytelen élelmiszer-kezelési gyakorlataira vezethető vissza. Mindez megelőzhető lenne, ugyanakkor, mivel az otthoni élelmiszer-kezelés jogszabályokkal nem befolyásolható, ezért a fogyasztói tudatosság kialakulását segítő szemléletformálás lenne célravezető.

Mindez hangsúlyosan megjelenik az EU tizennyolc országában induló „Safe2Eat” kampányban, amellyel az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) az európai lakosság élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos tudatosságát szeretné előmozdítani. A 2024-ben többek között Románia, Csehország, Görögország, valamint Ausztria vesz részt a kampányban. Magyarországon az EFSA fő partnere a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

A Nébih által lapunkhoz eljuttatott közleményből kiderült, az EFSA 2023-as kutatása szerint az európaiak mintegy hetven százaléka érdeklődik az élelmiszer-biztonság iránt. Ugyanakkor körülbelül hatvan százalékuk túlságosan szakmainak és nehezen érthetőnek találja az élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos információkat. 

Épp ezért az új kampány egyértelműen, pontosan és érthetően szeretné közvetíteni az élelmiszerek mögött álló tudományt. Legfőbb célja az, hogy a fogyasztók a mindennapi választásaik során a biztonságot és az egészséget szem előtt tartva, minél átgondoltabb döntéseket tudjanak hozni az élelmiszer-fogyasztásuk kapcsán.

– írta közleményében a Nébih, majd hozzátették, a kampány fontos témái közé tartoznak az élelmiszer-eredetű megbetegedések, a megfelelő élelmiszer-kezelési technikák, az élelmiszerjelölés olvasásának fontossága, vagy az élelmiszerhulladék-csökkentési gyakorlatok előmozdítása. A kiegyensúlyozott táplálkozás és az étrend-kiegészítők biztonságossága mellett azt is hangsúlyozzák, hogy mindig fontos tisztában lenni az élelmiszereken feltüntetett, egészségre vonatkozó állítások tudományos hátterével. Hasznos, ha a fogyasztók ismerik az élelmiszer-adalékanyagokat, az új élelmiszerek biztonságosságát, valamint az élelmiszer-allergének jelenlétét is.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.