Budáról is indítanának közvetlen reptéri buszjáratot

A VEKE javaslata szerint a Mórcz Zsigmond körtérről indulnának a járatok.

2024. 12. 17. 10:30
Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK szolgáltatásait úgy bővítené Budapesten a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, hogy ezzel párhuzamosan ez a közlekedési társaság bevételeit is gyarapítsa – tudatta a civil szervezet a Facebook-oldalán.

A javaslat szerint a főváros budai oldalán is van tömegigény arra, hogy a Deák Ferenc térről induló 100E reptéri buszjárathoz hasonló módon – első lépésként a Móricz Zsigmond körtérről –  indítsanak Ferihegyre buszokat. 

Az indulási helyszínt illető indoklás szerint ez Buda egyik belvárosias területe, és van létező buszvégállomása is, ahol lehet fordulni.

További lehetséges megállóhelyek lehetnének az Egyetemváros (Petőfi híd budai hídfő), a Boráros tér, a Corvin negyed és a Népliget metróállomás.

Utóbbi kettőnél a 100E már azért nem áll meg, mert tele van, noha ezeken a helyeken is sokan szállnának fel olyanok, akik a reptérre igyekeznek. Kezdetben félórás követéssel lehetne indulni, és ugyanúgy, ahogy a 100E-nél, fokozatosan sűríteni, igény szerint. Mint írják, a befutott távolság, a menetidő és a fordulóidő is a 100E-hez hasonló. A repülőtéren még van rés, két, tízpercenként induló 100E közé be lehet férni egy új járattal. A későbbiekben más járatok indítása is szóba jöhet, például a Széll Kálmán térről vagy más fontos csomópontról.

A 100E repülőtéri járat nagyon népszerű, már egész éjjel és tízpercenként jár, így erős alternatívája a taxizásnak. A VEKE arra is felhívta a figyelmet, hogy ezek a járatok évi több száz millió forint tiszta nyereséget hoznak a BKK-nak még úgy is, hogy a reptér fejpénzt szed minden egyes utas után, és pluszszemélyzetet is kell hozzá biztosítani. A reptéri járatra a jegyár jelenleg 2200 forint (ebből nagyjából 500 forint illeti a Budapest Airportot). A 100E járat egyébként nem számít közszolgáltatásnak, csak külön díjszabással vehető igénybe. Közszolgáltatást ezen a viszonylaton a 200E nyújt.

A Fővárosi Közgyűlés holnapi ülésén döntenek Vitézy Dávid javaslatáról, hogy az érvényes ország- és vármegyebérlettel vagy Budapest-bérlettel rendelkező utasok 450 forintos BKK-vonaljegy megvásárlásával használhassák a 100E járatot is. A nyereséget csökkentő intézkedést a javaslattevő civil szervezet politikai populizmusnak tartja.

A VEKE felvetését a fővárosi önkormányzat és a BKK ismeri. Amint azt az Indexszel közölték, a gazdaságossági szempontok kapcsán a bővítés további busz- és járművezető-kapacitást igényelne, a hosszabb ideje fennálló munkaerőhiány miatt azonban jelenleg a BKK számára a közszolgáltatások megfelelő teljesítése a prioritás.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.