Így bukható a jogosítvány az új KRESZ-irányelv miatt

Új EU-s szabályozás.

2024. 12. 20. 7:56
Budapest, 2024. március 3.

Magyarországon kiadott vezetői engedélyek, jogosítványok.

MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

***************************

Kedves Felhasználó!

Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: MTVA/Faludi Imre
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új KRESZ-irányelv értelmében az uniós tagállamok kötelesek lesznek megosztani egymással azoknak a járművezetőknek az adatait, akiket három hónapnál hosszabb időre tiltottak el a vezetéstől. Az adatok cseréje az EU digitális vezetői engedélyhálózatán, a RESPER rendszeren keresztül történik majd. Ez megakadályozza, hogy egy tagállamban eltiltott sofőr másik országban vezessen – írja a Somogy vármegyei hírportál.

A cikk kiemeli, hogy az intézkedés azért különösen fontos, mert jelenleg előfordulhat, hogy egy másik országban szabálysértést elkövető vezető a hazájában elkerüli a büntetést. Az új rendszer célja a joghézagok megszüntetése és a közlekedésbiztonság egységes szintjének biztosítása az egész unióban.

„Logikus a szabályozás, hiszen a KRESZ nemzetközi, nem csak egy adott országban érvényesek a szabályok” – mondta Brantmüller Zsolt szakoktató a hírportálnak. Hozzátette: „Nem gondolnám, hogy különbséget kellene tenni országok között. Ha valaki szabálysértést követett el Magyarországon, az ugyanúgy szabálysértés lenne bármelyik másik uniós tagállamban is.”

Az új irányelv a három hónapnál hosszabb eltiltásokra vonatkozik, de kizárja azokat az eseteket, ahol az eltiltásból kevesebb mint egy hónap van hátra – ismerteti a cikk. Az uniós tagállamoknak három évük lesz a szabályozás bevezetésére, így a változások várhatóan 2027-re lépnek hatályba.

A portál hangsúlyozza, hogy az EU egyik hosszú távú célja 2050-re a halálos és súlyos sérüléssel járó közúti balesetek számának nullára csökkentése. Az új irányelv ehhez is hozzájárul, mivel garantálja a közlekedési szabályok következetes érvényesítését az egész unióban.

A változások a cikk szerint számos magyar sofőrt is érinthetnek, hiszen a jövőben nem lesz lehetőségük arra, hogy külföldön elkövetett súlyos szabálysértéseket megússzanak. A hatóságok ezentúl szigorúbban léphetnek fel a felelőtlen vezetőkkel szemben, miközben a tagállamoknak jelentős adminisztrációs és technológiai fejlesztéseket kell végrehajtaniuk az irányelv átültetéséhez a nemzeti jogba.

Közlekedésbiztonsági szakértők szerint az új szabályozás nagy előrelépést jelent az egységes és biztonságos európai közlekedési rendszer kialakításában.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.