A mai napig bárki megtekintheti az öt évvel ezelőtt csaknem menthetetlen állapotban partra vontatott Szőke Tiszát, első nevén a IV. Károlyt Szegeden.
A rozsdamarta hajótest azóta is ott áll és várja felújítását, ahol 2020 januárjában elhelyezték a szakemberek, a tápéi kikötőben.
A szebb napokat megélt egykori luxushajó felújítása több milliárd forintos ráfordítást igényelne, ami valamilyen formában a jelenlegi értesülések szerint a Kisfaludy-program keretében, Kreinbacher József közreműködésével valósulhat meg, ötmilliárd forintos állami támogatásból.
Korának legnagyobb magyar luxusgőzösét 1917-ben gyártották és IV. Károly névvel bocsátották vízre.
A hajó előkelősége, az első osztályú fogadóterem, a dohányzószalon és a bár a Monarchia és az akkori Magyarország nagyságát reprezentálta.
1960-ban lebontott testvérhajójával, a Zita Királynéval az 1938-as Eucharisztiai Kongresszus egyik fő helyszíneiként szolgált. Szent István király emlékére a Szent Jobbot is hordozták az államalapító szent halálának 900. évfordulóján, továbbá számos állami és polgári rendezvénynek adtak otthont.
Az Osztrák–Magyar Monarchia megszűnését követően 1919-től Sasra, 1930-ban Szent Imrére keresztelték. 1944-ben a IV. Károlyt, a Szent István néven futó testvérhajóját és az egész folyami flottát Ausztriába szállították, ahonnan csak 1947-ben kerültek vissza Magyarországra. Ezután Felszabadulás névre keresztelték, majd 1958 után átalakították, így sétahajóként közlekedett, míg ki nem vonták a forgalomból.
Rövid ideig a fővárosban, majd 1978 után Szegeden üzemelt állóhajóként, itt keresztelte át az akkori városvezetés Szőke Tisza névre. 1980-tól étteremként, majd a nyolcvanas évek végétől diszkóhajóként üzemelt, míg 2000-ben rossz állapota miatt elvontatták a tápéi öbölbe, aztán többször gazdát cserélt.
Bár komoly költséggel járt volna hajó felújítása, de a mostaninál jelentősen kevesebbel, még csak állagmegóvást sem végzett rajta egyik tulajdonosa sem. Egyikük betonnal öntötte ki a hajótest alját, ami csak tovább rontott az állapotán.
A hajó története 2012-re ért végére, mert annyira elöregedett, hogy középen megtört és megsüllyedt.
A Mahart Tiszayacht végül a hajó elbontásáról döntött, amit csak részlegesen hajtottak végre. Itt süllyedt el 2012-ben az akkor 95 éves gőzhajó, ahonnan 2020 januárjában vontatták a partra.