Más tollával ékeskedik Karácsony Gergely

A főpolgármester ezúttal a 2-es villamos felújítása kapcsán fogalmazott félreérthetően.

2025. 01. 15. 11:53
Borítókép: A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2-es és 2M vonalán közlekedő Ganz ICS villamosai a Jászai Mari téri végállomáson a Margit híd pesti hídfőjénél. A 2-es a Közvágóhíd felé, a 2M pedig, az új pesti fonódó útvonalon a Keleti pályaudvarig közlekedik. Forrás: MTVA/Bizományosi: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrég Karácsony Gergely főpolgármester sokadszorra is bejelentette, hogy hamarosan elkezdődik az Erzsébet híd és a Lánchíd között húzódó viaduktszakasz felújítása, így 2026 második felétől a korszerű, alacsonypadlós CAF-villamosok is közlekedhetnek majd a 2-es villamos vonalán.

A BKK-val közösen egy olyan Budapestért dolgozunk, ahol mindenki számára biztosított a közterek és a közlekedés akadálymentes használata. Ahhoz, hogy a 2-es villamos vonalán 2026 második felében forgalomba álljanak az alacsony padlós, 34 méter hosszú CAF-villamosok, több infrastrukturális beruházás szükséges

– írta a főpolgármester, azt a látszatot keltve, hogy a főváros saját erejéből képes egy fejlesztést végrehajtani. A valóság azonban ezzel szemben más. A beruházással kapcsolatban ugyanis lapunk megkereste a BKK-t. A szervezet válaszából egyértelműen kiderült, hogy a projekt az Európai Unió támogatásával valósulhat meg. 

Az új CAF-villamosok közlekedtetéséhez elengedhetetlen infrastrukturális beruházások megvalósítására a támogatási szerződés megkötésére felkészülve a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a kivitelezésre

 – írta válaszában a szervezet. Vagyis a beruházás egyértelműen az Európai Uniónak, és közvetetten a magyar kormánynak köszönhetően valósult meg. 

Korábban Karácsony Gergely az új típusú CAF villamosok beszerzését is saját eredményének próbálta beállítani. A főpolgármester azt írta, 

A fővárosi önkormányzat járműparkfejlesztésének köszönhetően a BKK 2022 novemberében 20, tavaly márciusban pedig további 31 járművet rendelt a spanyol gyártótól. Az újabb, összesen 51 jármű érkezésével és forgalomba helyezésével olyan vonalakon is megjelennek, ahol eddig csak ritkán, vagy egyáltalán nem közlekedtek alacsony padlós, légkondicionált, energiatakarékos villamosok.

A politikus ugyanakkor elfelejtette megemlíteni, hogy mindez azért történhet meg, mert Vitézy Dávid, a BKK akkori vezetője írta alá a szerződéseket még 2014-ben, illetve 2022-ben a kormány teremtett fedezetet a villamosok lehívására, ugyanis a főváros még a járművek kifizetésére is képtelen volt, köszönhetően a felelőtlen gazdálkodásnak. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.