Harminc éve, 1995. március 27-én olyan esemény történt a kecskeméti repülőtéren, amely örökre beírta nevét a magyar katonai repülés történetébe. Egy különleges és rendkívül veszélyes helyzetben Kézér Ákos őrnagy, a Szentgyörgyi Dezső Harcászati Repülőezred pilótája nemcsak bátor döntést hozott, hanem kiválóan alkalmazta tudását és tapasztalatait, hogy sikeresen landoljon egy MiG–29-es vadászrepülőgéppel, miközben annak csak az egyik hajtóműve működött – idézte fel a Baon.
A MiG–29-es vadászrepülőgép a világ egyik legfejlettebbje, két hajtóművel rendelkezik, amelyek együttes munkája biztosítja a gép gyors és precíz manőverezhetőségét.
Egy hajtómű leállása azonban drámaian megváltoztatja a repülőgép viselkedését.
„A gép sokkal lomhább, lassabban reagál az utasításokra. A veszélyes műveletet ráadásul gyakorolni sem lehet, csak elméletben készülhet fel rá a pilóta” – írta akkori cikkében a Petőfi Népe.
Kézér Ákos őrnagy azonban nem ijedt meg a rendkívüli helyzetben, bár – mint fogalmazott – „kellemetlen érzés” vett rajta erőt. Egy légi harc gyakorlására szálltak fel Kecskés Imre őrnaggyal.
A Petőfi Népe cikkéből kiderült, hogy a repülés tizenötödik percében villant fel az egyesített vészjelzőlámpa a műszerfalon. A jobb oldali hajtómű fordulatszámát alapjáratra kellett csökkentenie Kézér Ákos őrnagynak, miután azonban a meghibásodás jelzője továbbra is fennmaradt, kikapcsolta a hajtóművet, és megkezdte a landolást a kecskeméti légibázisra egy hajtóművel.
A teljes cikk ide kattintva érhető el.