A gyerekinfluenszerek világa igen megosztó téma társadalmilag. A jelenséggel kapcsolatban rengeteg kérdés merül fel a gyermekkor minőségéről, vagy a játék, a munka, a magánélet, a profit és az online népszerűség közötti határvonal elmosódása kapcsán. A gyerekeket azonban leginkább az érdekli, hogy mennyit keres egy influenszer – írja a Világgazdaság.

A legfiatalabb influenszerek üzleti tevékenysége, piaca gyorsan növekszik, nagy bevételeket generál világszerte. A hirdetők pedig ezt ki is használják, a gyerekek sokszor illúziókat kergetnek, a szülők és a pedagógusok pedig gyakran le vannak maradva. A portál a témával kapcsolatban kérdezte Veszelszki Ágnes kommunikációkutatót, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemeskürty István Tanárképző Karának dékánját.
Nem könnyű pénz
A szakértő szerint a friss kutatások azt mutatják, hogy a Z generáció 57 százaléka influenszer szeretne lenni, sőt egy másik vizsgálatban az amerikai felnőtt korosztály 41 százaléka is így nyilatkozott, ezek pedig nagyon magas arányok. Azzal azonban nagyon sokan nincsenek tisztában, hogy az influenszerkedés nem könnyű pénzkereset, hiszen valójában heti hét nap munkát jelent. Azt hiszik, hogy forgatnak néhány jó videót, és ez elegendő lesz a sztársághoz. Az valóban előfordulhat, hogy valakinek egy-egy videója virálissá válik, sokan megosztják, sőt akár mémmé képes alakulni, ám abból igen ritkán lesz folyamatos bevétel – mutatott rá Veszelszki Ágnes.
Egy kutatásból az derült ki, hogy a jelenlegi közel négymilliárd tartalomkészítőből – hiszen szinte mindenki, aki regisztrált valamelyik közösségimédia-oldalra, az tartalmat is szolgáltat – csupán az öt százalékuk képes pénzt keresni
– emelte ki.
A tartalomgyártók nagy részének az éves bevétele nem éri a 15 ezer dollárt. Nem olyan fényes világ ez, mint amilyennek látszik, és ezt el kell mondani a gyerekeknek. A szülők dolga az, hogy ismerjék a jogi kereteket, a gyerek 18 éves koráig ugyanis a szülő felelős a gyártott tartalomért – hívta fel a figyelmet a kommunikációkutató.