– Egészen 2014-ig kell visszamennünk, amikor az az egész villamosvonal meghosszabbítása felmerült lehetőségként. Az akkori jobboldali városvezetés megkérdezte a környéken élőket, mi lenne a véleményük arról, hogy a Somogyi útra visszakerüljön a villamosforgalom. A helyiek ezt egyértelműen nem támogatták, és emiatt az önkormányzat vezetése nem járult hozzá azokhoz a tervekhez, amelyek visszahelyezték volna a Somogyi útra a 19-es és 49-es villamosokat – jelentette ki Szabó.

Elmondta, a Vasút utcában lévő 19-es, 49-es végállomás nem megfelelő és nem alkalmas a pesti fonódó villamoshálózat forgalmának elvezetésére.
Mindenféleképpen át kell gondolni ezt a nyomvonalat, és meg kell kérdezni a környéken élőket arról újra, mit gondolnának arról, ha a villamos ismét a Somogyi úton járna, a régi nyomvonal mentén
– tette hozzá. Kiemelte, vannak további alternatívái is, a Vasút utcából az Etele téren keresztül is át lehetne vezetni a villamost a tervezett végállomásba.
Számomra érthetetlen, hogy a városvezetés miért kezdett politikai csatározásba. A Karácsony Gergely vezette főváros elkészítette ezeket a koncepciókat, Újbuda baloldali vezetése pedig politikai csatározásba kezd a főváros jelenlegi vezetésével, és üzengetünk képviselő-testületi határozatban egymásnak, miközben az újbudai emberek érdekét éppen az szolgálná, ha folytatódna az Etele tér fejlesztése
– jelentette ki a politikus. Szabó szerint a villamosvonal átépítése mellett fontos, hogy az Etele tér funkció nélküli terei, mint a régi Kelenföldi pályaudvar épülete előtti térkőrengeteg, megújuljon.
A közösségi médiában megszólalt Vitézy Dávid is, aki elmondta,
az újbudai önkormányzat a momentumos alpolgármester javaslatára meg akarja akadályozni a fonódó villamosok fejlesztését.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!