Az elmúlt évtized igazi fordulatot hozott a magyar médiapiacon, jobb- és baloldalon egyaránt. A rendszerváltozás során számos tőkeerős, a médiaüzemeltetésben jártas külföldi befektető jelent meg Magyarországon: a német Axel Springer, a svájci Ringier és a szintén német Bertelsmann két évtizeden keresztül uralta a magyarországi médiapiacot, Magyarország legnagyobb bulvár napilapjának, a Blikknek a mai napig a Ringier-Axel Springer a kiadója – tájékoztat a Médianéző Központ. 2014-ben a Sanoma érdekeltségeit a Central Csoport vásárolta meg, amelynek tulajdonosa a többek szerint balliberális kötődésű Varga Zoltán magyarországi milliárdos. A Centrál Médiacsoport Zrt. jelenleg is kiadója az egyik legnagyobb, milliós eléréssel rendelkező balliberális hírportálnak, a 24.hu-nak, de jelentős a piaci részesedése a közéleti és gazdasági HVG-nek is, amely a nyomtatott piacon és az online térben egyaránt jelen van. Szintén 2014 után került magyar tulajdonba a hazai médiapiac egyik jelentős szereplője, a Mediaworks Hungary Zrt., amely portfóliójába megyei napilapok, gazdasági szaklapok, divat-, életmód- és bulvárlapok, valamint országos, közéleti napilapok és online portálok tartoznak, mint például a Világgazdaság, a Magyar Nemzet vagy a Mandiner. Az egyik legjelentősebb online portál, az Origó.hu is 2015-ben került magyar kézbe, miután a német Deutsche Telekom többségi tulajdonában lévő Magyar Telekom 2015-ben eladta azt a New Wave Media Kft.-nek. A Médianéző Központ elemzésében rámutat: a kereskedelmi tévécsatornák piacán jelentős a külföldi jelenlét, hiszen az RTL Group birtokolja az ország legnagyobb eléréssel rendelkező hírműsorát közlő RTL Klubot, és több jelentős kábelcsatornát is. Magyar tulajdonban van azonban a TV2 Csoport, amely az RTL Klub konkurenseként üzemelteti a másik meghatározó országos csatornát, a TV2-t. A politikailag meghatározó médiumok piacán – a sajtótermékek számát tekintve – mára 95 százalékos magyar tulajdoni arány alakult ki – mutat rá az elemzés.