Lebuktatták Dobrevet Lengyelországban: így hazudik az EU-s pénzekről

Dobrev Klára idegesítő reklámfilmjei Lengyelországba is elértek, megrökönyödést keltve a lengyelekben, ugyanis az országukról hamis állításokat terjeszt. Grzegorz Górny publicista leleplezte, hogy amit Dobrev EU-s támogatásként próbál eladni, az valójában kizárólag a lengyel jobboldali-konzervatív kormány érdeme, Brüsszelnek pedig semmi köze hozzá.

Magyar Nemzet
2020. 12. 09. 14:54
DOBREV Klára
Budapest, 2019. április 14. Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció EP-listavezetője, Gyurcsány Ferenc felesége beszédet mond a párt európai parlamenti kampánynyitó rendezvényén a Budapest Kongresszusi Központban 2019. április 14-én. MTI/Mohai Balázs Fotó: Mohai Balázs Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A népszerű lengyel jobboldali portálon, a Wpolityce.pl-en kedden jelent meg Grzegorz Górny újságíró cikke, melyben lebuktatja a DK európai parlamenti képviselőjét Lengyelországról tett megjegyzéseivel kapcsolatban. A cikkben Górny bemutatja a magyar Youtube-nézők több hete tartó rémálmát, azaz Dobrev reklámkampányát arról, hogy miközben az EU pénzügyi támogatással segít a tagállamokon, addig Magyarország cserben hagyta állampolgárait. Igen ám, jegyzi meg a cikkíró, csakhogy

Gyurcsány Ferenc felesége eléggé szabadon értelmezi az EU-s pénzek fogalmát.

Dobrev Klára bemutatja, hogyan kell hazudni a szocialisták pénzéből (vélhetően ugyanis az Európai Parlament S&D frakciója finanszírozta a kampányt):

 

Lengyelországgal kapcsolatban Dobrev Klára megemlíti, hogy a lengyel családok Brüsszelből százhúsz euró értékében kapnak támogatást. Górny szerint azonban ilyen támogatást a lengyel családok sosem kaptak. Mire gondolhatott akkor a DK európai parlamenti képviselője? Górny szerint csak egy valamire: az úgynevezett 500+ családtámogatásra, mely a PiS kormány egyik legnagyobb innovációjának számított előző kormányzati ciklusuk folyamán.

Tehát Dobrev Klára olyan pénzzel reklámozza az EU-s segítséget, amihez az EU-nak soha semmilyen köze nem volt,

hanem csak a jobboldali-konzervatív, a családokat előtérbe helyező lengyel kormánykoalíciónak, és amit kizárólag a lengyel államháztartásból fizettek. De Górny azt is hozzáteszi, hogy Gyurcsány felesége még a németekkel kapcsolatban is hazudik. A német kormány ugyanis a koronavírusra való tekintettel úgy döntött, hogy a családok minden gyermek után háromszáz eurós támogatást kapnak. A lengyel publicista azonban megjegyzi, ez a berlini kormány szuverén döntése volt, és a támogatáshoz Brüsszel semmit nem tett hozzá.

A cikkíró a végén felteszi a kérdést: miért használt fel Dobrev Klára hamis adatokat, melyeknek pár perc alatt utána lehetett volna nézni? Szerinte azért, mert az nem illett volna bele a magyar „totális ellenzék” narratívájába, mely Orbán Viktort a vétó miatt kritizálja, illetve azért is, mivel jobban tudja magát „igazolni” (nyilván az elszámolások szempontjából – a szerk.), ha az európai parlamenti frakciója által finanszírozott reklámjában az uniós támogatásokról beszél.

Mint a vízfolyás

Nem kell Lengyelországig utazni, hogy a hazai balliberális ellenzéket ordenáré hazugságon kapják, ezt bizonyítja Szabó Tímea esete. A Párbeszéd társelnöke napok óta azzal turnézza körbe a nyilvánosságot, hogy a magyar kormány vétója miatt, amellyel a kabinet meg akarta akadályozni, hogy mondvacsinált indokok miatt forrásokat vegyenek el tőlünk, minden magyar család „egymillió forint ingyen pénztől esik el”. Természetesen az Európai Uniónak esze ágában sincs pénzt utalni a családoknak. Szabó Tímea feledhetetlen alakítását ide kattintva tudja megtekinteni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.