Az igazgató szerint a NAT egyik fő értéke, hogy mintegy tíz százalékkal csökkenti a gyerekek leterhelését, de ezzel együtt is meghagyja az iskolák sokszínűségét biztosító szabad órakeretet. – A kötelező órakeret mellett van egy 10 százalékos szabad sáv, ahova minden iskola beépítheti a saját profiljához igazodó programokat, foglalkozásokat. Véleményem szerint egyáltalán nem igaz, hogy elszürkülnek és egyformává válnak az iskolák, hiszen van mozgástér, amit a tapasztalatok szerint igyekeznek maximálisan kihasználni az iskolák. Ha úgy tetszik, ez is egy verseny, az iskolának igazodnia kell a szülői igényekhez, különben hamar kiürül az intézmény. Mi például azon néhány általános iskola közé tartozunk, amelyik informatika tárgyból emelt szintű oktatást folytat. Ilyen az országban összesen három van, hiszen a tagozatos és emelt szintű oktatás inkább középiskolai szinten jellemző. Nálunk azonban már első osztálytól van informatikaóra, nyolcadikosaink pedig ECDL vizsgát tesznek. Együttműködünk informatikai profilú középiskolával, illetve vállalatokkal is, a kapcsolatoknak köszönhetően pedig a tanulóink hetedik–nyolcadik évfolyamokon már programoznak, robotokkal dolgoznak. A kiemelkedő szakmai munkavégzés visszaköszön: iskolánk az első osztályos beiskolázásnál, hála istennek, minden felvételin túljelentkezéssel szembesül. Ezzel azonban csak azt akarom mondani, hogy igenis minden iskola számára adva van a lehetőség, hogy a saját útját járja. Mi is állami, a Debreceni Tankerületi Központ által fenntartott iskola vagyunk, az állami előírásoknak megfelelően, a keretekhez igazodva dolgozunk, és mégis meg tudjuk valósítani azokat az extrákat, amitől az iskolánk egyedi. Nem érzem, hogy a kelleténél jobban meg lenne kötve a kezünk – húzta alá az igazgató, aki üdvözli, hogy az új NAT kiemelten fókuszál a digitális kompetenciákra. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: nagy szükség van új pedagógus-továbbképzésekre, mert sok tanár számára ma még ismeretlenek azok a technikák, amikbe a diákjaik már belenőttek. – A legújabb technológiákat a mai gyerekek gond nélkül használják a mindennapokban, ám a digitális eszközök etikus használata terén bizony el vagyunk maradva. Még egy informatikai profilú iskolában is nap mint nap tapasztaljuk, hogy a tanulók mennyire nincsenek tisztában az online tér veszélyeivel, bármit megosztanak gondolkodás nélkül, könnyen kiadnak információkat, képeket, eközben pedig számtalan alkalommal személyiségi jogokat sértenek, tudtuk nélkül. Erre minden iskolában nagyon oda kell majd figyelni a megújuló digitális kultúra tantárgy oktatásakor – tette hozzá.