Ötezer hétülésesre köthetnek szerződést

Évente több ezer új gépkocsi eladását segítheti elő a nagycsaládosok gépjárművásárlási támogatása — jelentette a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.

2019. 07. 01. 5:50
A kereskedőknél már eddig is sokan érdeklődtek Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lesz elegendő hétüléses jármű a nagycsaládoknak, ha nem is mindjárt a három és fél éves akció kezdetén — mondta a Magyar Nemzetnek a márkakereskedők szövetségének elnöke. Gablini Gábor kiemelte, hogy a lízingszövetséggel és a biztosítókkal közösen egyszerűsített ügyintézést és egyedi ajánlatokat kínálnak a várhatóan tízezres számban érdeklődő nagycsaládoknak.

Évente több ezer új gépkocsi eladását segítheti elő a nagycsaládosok gépjárművásárlási támogatása — jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Gablini Gábor hangsúlyozta, úgy számolnak, hogy ebben az évben mintegy tízezer érdeklődő keresheti fel az autószalonokat, ötezer szerződést köthetnek meg és mintegy háromezer járművet fognak átadni a vevőknek.

Szerinte lesz elég hétüléses autó a kínálatban, igaz, nem most rögtön. A márkakereskedők azért sem tudtak nagyobb készletet felhalmozni az akció kezdetére, mert a második fél év során várható az uniós kibocsátási norma szigorítása (az úgynevezett WLTP-módosítás), amely után eladhatatlanná válnak a korábbi norma szerinti motorral szerelt gépkocsik. Ez az oka annak is, hogy kevés előszerződés köttetett, annak ellenére, hogy érdeklődőkben már eddig sem volt hiány.

A kereskedők arra számítanak, hogy nagy számban három-négy hét múlva jelennek meg a leendő vevők az állami támogatásra jogosító igazolással, azonban a vásárláshoz még sok minden egyébre szükség lesz. Például saját forrásra, annak hiányában pedig arra, hogy hitelképes legyen a vevőjelölt. Gablini Gábor szerint a pénzintézetek ugyanúgy elvégzik a hitelképességi vizsgálatot, mint bármely más ügyletnél. A hitelképesség függvénye például, hogy a 2,5 milliós állami támogatást fel lehet-e használni önerőként vagy a családnak rendelkeznie kell a teljes összeg 25-30 százalékával.

A kereskedőknél már eddig is sokan érdeklődtek
Fotó: Kurucz Árpád

A márkakereskedők már az intézkedés bejelentésekor, februárban megkeresték a Magyar Lízingszövetséget és a Magyar Biztosítók Szövetségét, hogy dolgozzanak ki akadálymentesített termékeket a nagycsaládosok részére. Ennek köszönhetően elérhető családbarát casco, egyszerűsített hitelügyintézés és egyedi ajánlatok keretében kínált hétüléses modellek. Ezek közepes felszereltséggel kifejezetten baráti áron elvihetők. Nemcsak egyterű Daciák kerülhetnek így a vásárlók látóterébe, de nagyméretű SUV-modellek is.

Az új autók piacán meglehetősen széles a hétülésesek kínálata. Az olcsóbbak között kisáruszállítók személyautóvá átépített változatait találjuk: a Dacia Lodgyt, a FIAT Doblo Panoramát vagy Citroen, Peugeot és Opel családi modelleket 4-6 millió forintért. A támogatás legfeljebb a vételár felét teheti ki, az így számolt ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb az Opel Zafira, amely 6,7 millió forintért európai szintű komfortot nyújt.

A VW Touran kilencmillió körül indul, és ezen az árszinten elérhető a Ford Galaxy és S-Max is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.