Az üzemzavart okozó kopás azonban normál használat esetén nem egyik napról a másikra alakul ki, így van idő észrevenni a hibát, vagy az időszakos ellenőrzések során csekkolni a tengelykapcsoló állapotát. Az autó többféleképpen jelezheti, hogy baj van a tengelykapcsolóval. A kopott vagy megégett felületű tárcsa miatt csúszhat a kuplung. Ez annyit jelent, hogy a kuplungpedál kinyomása nélkül, tehát oldás nélkül is fel-felpörög a motor nagyobb terhelésnél, jellemzően magasabb sebességfokozatban egy-egy pillanatra. Ilyen leginkább akkor fordul elő, ha valaki túl sokat csúsztatja a kuplungot, vagy a tengelykapcsoló nagyobb terhelést kapott – például túl nagy teher vontatása után. Szintén a csúszófelület kopására utalhat, ha már nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló, azaz nem oldja a tengelyek közötti kapcsolatot. Ekkor nehéz a váltót fokozatba kapcsolni, illetve a váltás rántással, reccsenéssel jár. Autótípustól függően a pedál fogáspontja is árulkodhat a kopásról. Előfordulhat, hogy foltosan kopik a tárcsa, ekkor a kuplung ráz, az indulás vibrációval jár.