Magyarországon a gépjármű-kereskedelem a nagy háborút követően élte első igazi virágkorát. A forgalom fellendülése és a technikai fejlődés következtében a motorsportok is egyre népszerűbbé váltak hazánkban. Számos autóklub alakult ezekben az években, amelyek rendszeresen szerveztek versenyeket. A Királyi Magyar Automobil Club (KMAC) védnöksége alatt, 1933-tól rendezték meg a kezdők versenyét, melyen a jelentősebb eredménnyel még nem rendelkező motor- és autóversenyzők mérhették össze tudásukat. A korszak sajátosságaként értelmezhető, hogy olykor még a motorsport is nemzeti és katonai jelleget öltött. Ennek egyik példája a Frontharcos túraút, amelyet 1934-től kezdve évente megrendeztek. A versenyek a nagy háborúban elesett hősöknek állítottak emléket, illetve azt a célt szolgálták, hogy próbára tegyék az autósok és motorosok állóképességét és harcedzettségét. A versenyzőknek egy 1200 kilométeres vagy azt meghaladó távot kellett teljesíteniük megállás nélkül, 24 óra leforgása alatt.