Négymotoros sportkocsi vetíti előre a Hyundai N almárka jövőjét + videó

A Pekingi Autószalonon leplezték le a Hyundai RM20e nevű sportkocsit.

Ránézésre egy Veloster karosszériát vettek alapul a Hyundai RM20e tanulmány megépítéséhez, a Racing Midship sorozatot folytató 20e-nél fontos újdonság, hogy immár villanymotorokat használnak – rögtön négy darabot építettek az ülések mögé. Ezek rendszerteljesítménye 810 lóerő (legfeljebb 20 másodpercen keresztül), a hátsó kerekeket támadó maximális nyomaték 960 Nm. A menetteljesítményekről annyit mondanak, hogy a 0–100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint három másodpercig tart, a 0–200 km/óra sprint 9,88 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 250 km/óra – elektronikus korlátról van szó, közúti használat miatt.

800 V-os elektromos rendszert használ a Hyundai RM20e, a 60 kWh kapacitású akkumulátor kimenő teljesítménye 600 kW. A Veloster karosszériát elöl alumíniumból, hátul acélcsövekből készített segédkerettel egészítették ki, elöl MacPherson rugós tagos, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, a hasmagasságot nyolc centiméterre csökkentették, és erősen kiszélesítették a kerékjáratokat. Elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek szorítják a tárcsákat, elöl 265/35 R19-es, hátul 305/30R20-as abroncsokat szerelnek a kovácsolt alufelnikre, hatpontos biztonsági övek vigyáznak az utasokra.

Utolérte a modellfrissítés az i30 csúcsváltozatát is

Utolérte a modellfrissítés a Hyundai i30 csúcsváltozatát is, a lendületesebb megjelenés részeként V-alakú menetfények kerültek a fényszórókba, szélesebb lett a hűtőrács. Amíg a Fastback hátulját átalakították, az ötajtós változatlanul ér véget. Alapáron 18 colos felnik járnak (Michelin Pilot Super Sport abroncsok), a Performance kivitelhez új fejlesztésű, kovácsolt 19 colos felniket adnak (Pirelli P-Zero abroncsok), amelyek összesen 14,4 kg-ot spórolnak a korábbi 19 colos öntött felnikhez képest. Újrahangolták a felfüggesztést, amely nyomokban már kényelmes is lehet. Megtartották az analóg műszereket, ahol piros LED-ek jelzik a változó leszabályozási fordulatot (motorolaj-hőmérséklet), van kapcsolásjelző lámpa. Kék cérnával készített díszvarrást kap a fekete szövet- vagy hasított (mű)bőrkárpit, felárasak az N Light Seat első kagylók, amelyek 2,2 kg-mal könnyebbek a széria ülésnél, nagyobb oldaltartást adó támaszokat és megvilágított N-logót kapnak, valódi bőr és Alcantara a kárpitozásuk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.