Működőképes, elektromos Cybertruck házilag, kartonból

Az Egyesült Államokban továbbra is tűkön ülve várják a lelkes vásárlók a Tesla gyöngyszemének megjelenését.

Bár míg mi Európában talán egy kicsit már meg is feledkeztünk arról, hogy nemsokára érkezik a Tesla újabb gyöngyszeme, a Cybertruck, addig az Egyesült Államokban továbbra is tűkön ülve várják a lelkes vásárlók a megjelenést.

Sőt, van, aki már várni sem bírt, és úgy döntött, maga rakja össze a saját Cybertruckját.

Igaz, csak kartonból, és jóval kisebb méretben, mint az eredeti.

De a lényeg: teljesen elektromos ez is, működik, és minimális költségvetéssel bárki elkészítheti otthonában a pontos mását!

A papírból megálmodott Cybertruck egy 7 perces videóban mutatkozott be, mely IDE kattintva nézhető meg.

Elon Musk vállalkozása eleinte kifejezetten reménytelennek tűnt

A Tesla október 2-án közzétette, hogy a harmadik negyedévben 139 300 autót gyártott. Ez persze még messze van az évi húszmilliós tervektől (ami praktikusan ötmilliót jelentene egy negyedévben), azonban a szám minden korábbinál magasabb, miközben a Ford öt-, a General Motors tízszázalékos csökkenésről számolt be a tavalyi időszak hasonló időszakához képest.

Ami a gyártott járművek típus szerinti megoszlását illeti: 124 100 volt a felső-középkategóriába tartozó Model 3 és Model Y, 15 200 pedig a Model S és a Model X, a márka luxustípusai. A Model 3 és a Model Y gyártókapacitásának kiépítése nagy ütemben zajlik: a kínai gyár teljesítménye még csak most van felfutóban, a kaliforniai üzemben is növelik még a termelést a hatékonyság javításával, a Berlin melletti európai gyár építése pedig még csak most kezdődik.

A 2021-es további meredek növekedés ezáltal biztosított, bár egyes elemzők felteszik a kérdést, hogy a kereslet lépést fog-e tartani a növekvő kínálattal. A keresletben mutatkozó esetleges visszaesés ugyanakkor a koronavírus-járvány következménye lenne (ahogy a Ford és a GM csökkenő számai is ennek következményei), azonban vélelmezhető, hogy a járvány jelenlegi szakaszának lefutása, illetve a vakcina megjelenése és széles körű alkalmazása a jövő év folyamán mérsékli, esetleg meg is szünteti ezt a hatást.

A Tesla mindemellett még el sem kezdte az újabb típus, a Cybertruck pickup gyártását, miközben az előzetes felmérések alapján erős kereslet mutatkozik a típus iránt. A középtávú növekedést pedig a nemrég bemutatott, a tervek szerint 2023-ban induló újabb típusok, köztük egy, a jelenlegi modelleknél jóval olcsóbb jármű piacra dobása biztosíthatja.

A Tesla most már sínen van, jó eséllyel valóban felzárkózhat idővel a legnagyobb gyártókhoz, Elon Musk azonban elmondta, milyen nehéznek látta a helyzetet a Tesla és az űrcége, a Space X indításakor is. Egy korábbi, szeptemberi Twitter-üzenetében jelezte, hogy az induláskor kilencven százalék körüli esélyt adott arra, hogy a vállalkozások elbuknak, ezért nem is kockáztatta mások tőkéjét: saját előző vállalkozásának eredményéből finanszírozta az indulást.

Kétségtelen azonban, hogy a legnagyobb lépések a technikai fejlődésben rendszerint így történnek, vagyis egy elszánt vállalkozó belefog egy álomnak tűnő cél megvalósításába, és valóban, sok ilyen vállalkozás nem is lesz sikeres, a legelszántabbak azonban elérik a kezdetben alig kivitelezhetőnek tűnő célt, ahogy ez Elon Musk esetében is történt. A vállalkozó az elektronos autózás forradalmasítása mellett az űrhajózásban korábban hihetetlennek tűnő eredményeket is elért: a földre visszatérő és többször újraindítható rakétát fejlesztett ki, és immár ezt használta a nemrég a Nemzetközi Űrállomásra indított, embereket is szállító űrjárműveknél is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.